یادواره پروفسور “شمس وزیریان”

یادواره پروفسور “شمس وزیریان” همزمان با سمینار یک روزه نارسایی مزمن کلیه، پنجشنبه(۲۰ آبان) در محل آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار می‌شود.

دکتر سید ابوالحسین سیدزاده دبیر اجرایی این نشست در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه اظهار کرد: نشست یک روزه نارسایی مزمن کلیه که با همکاری انجمن نفرولوژی کودکان ایران قرار است در کرمانشاه برگزار شود، به پاس سالها خدمت دکتر شمس وزیریان به عنوان یادواره‌ای برای ایشان نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: در این نشست دكتر حسن اتوكش، دکتر نکیسا هومن، دکتر رزیتا حسینی و دکتر شیرین سیاح از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران، دكتر علی درخشان و دکتر میترا بصیرت‌نیا از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دكتر معصومه محكم استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر نعمت‌اله عطایی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه من و دکتر محمدرضا توحیدی استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این سمینار یک روزه سخنرانی خواهند کرد.

سیدزاده با بیان اینکه آمار نارسایی مزمن کلیه در کودکان خوشبختانه در سالهای اخیر در کشور سیرکاهشی داشته است، گفت: موارد نارسایی مزمن کلیه در کودکان به مراتب از بزرگسالان کمتر است، اما به هر تعداد که باشد باز هم به لحاظ سلامت کودکان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این فوق تخصص کلیه کودکان در ادامه به خدمات دکتر شمس وزیریان اشاره کرد و افزود: ایشان متولد استان خوزستان هستند که در دانشگاه شیراز تخصص خود را گرفته و مدرک فوق تخصص کلیه کودکان را از پاریس گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: ایشان در دانشگاه جندی شاپور اهواز تدریس می‌کردند و بعد از ازدواج در سال ۱۳۷۱ به کرمانشاه آمدند و سالهای طولانی را تا زمان بازنشستگی در کرمانشاه ماندند و به مردم و کودکان این استان خدمت کردند و حال به پاس سالها خدماتشان این نشست علمی به نام یادواره ایشان نامگذاری شده است.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =