خواص فوق العاده آب سیب را بشناسید

سیب به عنوان یکی از سالم ترین و پر ویتامین ترین میوه های دنیا شناخته می شود. خواستگاه این میوه فوق العاده نواحی مرکزی آسیا است.
مزایای مصرف آب سیب نامحدود است. در این مقاله تنها به تعدادی از مهم ترین آن ها پرداخته شده است.
ارتقای سلامت قلب
سیب منبع غنی از سوپر آنتی اکسیدان هایی نظیر پلی فنول و انواع فلاونوئید ها می باشد که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید می باشند. علاوه بر این مصرف سیب می تواند پتاسیم مورد نیاز بدن شما را نیز تأمین کند (پتاسیم عنصر مهمی است که برای سلامت قلب مفید است)، بنابراین مصرف روزانه یک وعده آب سیب برای تسهیل عملکرد قلب بسیار کمک کننده محسوب می شود.
پیشگیری از ابتلا به آسم
یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد سیب این است که حاوی انواع فلاونوئید ها می باشد. این ماده مغذی برای جلوگیری از حملات آسمی ضروری به شمار می رود و همچنین فلاونوئید ها نقش به سزایی در قوی تر کردن ریه ها و کارآمد تر کردن آن ها ایفا می کنند.
تحقاتی که به تازگی انجام گرفته اند ثابت کرده اند که افرادی که به صورت منظم آب سیب مصرف می کنند، ریه های کارآمد تری نسبت به دیگران دارد.
پاک کنندگی کبد
خاصیت قلیایی سیب به پاکسازی سموم موجود در کبد و هم چنین به حفظ تعادل PH بدن نیز کمک می کند.
کاهش کلسترول
در کنار دیگر خواص متعددی که در مصرف آب سیب وجود دارد، یک از مزایای مهم این نوشیدنی، پایین آوردن سطح کلسترول خون می باشد. این وجود سطوح اضافی کلسترول در بدن است که منجر به بروز اکثر بیماری های قلبی و عروقی می شود.
بهبود عملکرد مغز
تحقیقات علمی متعددی اثبات کرده است که آب سیب عملکرد مغز را بهبود می بخشد و در نتیجه باعث بهبود هشیاری و قدرت درک و فهم می
شود.
بنا براین، شما می توانید با مصرف منظم آب سیب خود را در برابر چنین بیماری های مقاوم تر کنید.

منبع: سایت بنیاد امور بیماری های خاص


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =