داشتن یک زندگی سالم و شاد حق تمام افراد است. افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند به راحتی و با تحت کنترل نگاه داشتن قند خون خود از کیفیت زندگی مشابه دیگر افراد بهره برند.
با محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها، مصرف به موقع دارو ها و مراجعه منظم به پزشک، می توان قند خون را در سطح قابل قبولی حفظ کرد. به کار بردن توصیه های زیر، می تواند شما را در دست یابی به هدفتان برای کنترل قند خون یاری کند.
نکته! باید در نظر داشته باشید که توصیه های ذیل جایگزین توصیه های پزشکتان نیست.
در اغلب روزهای هفته ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. پیاده‌روی (brisk walking) یک راه عالی برای بیشتر فعالیت داشتن است.
در یک وزن سالم باقی بمانید: با استفاده از برنامه‌ غذایی و فعالیت بیشتر وزن خود را در محدوده سالم حفظ کنید چنان چه احساس بی‌حوصلگی می‌کنید کمک بخواهید. یک مشاور سلامت روان، گروه حمایتی، یک فرد روحانی، یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده که مشتاق شنیدن نگرانی‌های شماست، می‌تواند به شما کمک تااحساس بهتری داشته باشید.
غذاهایی که فیبر بیشتری دارند را مصرف کنید مثل : نان‌ها، کراکرها، برنج یا پاستای تهیه شده از دانه‌های کامل (سبوس‌دار) سیگار کشیدنتان را متوقف کنید، برای ترک سیگار کمک بخواهید.
هرروز پاهایتان را از نظر وجود بریدگی، تاول، دانه‌های قرمز و تورم بررسی کنید. تیم مراقبت از سلامت خود را در مورد هر نوع سوزشی که بر طرف نمی‌شود، به صورت واضح آگاه کنید.
قند خونتان را چک کنید. در صورتی که پزشکتان به شما توصیه کرده باشد قندخونتان را چک کنید، این کار را انجام دهید.
هر نوع تغییری در بینایتان را به پزشکتان گزارش دهید.
به منظور جلوگیری از بروز مشکل در دهان، دندان و لثه‌های تان ، هر روز دندانهایتان را مسواک بزنید و با فلوراید قرقره‌کنید.
حتی هنگامی که احساس می‌کنید حالتان خوب است، داروهای تان را مصرف کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته، نیاز به مصرف آسپرین دارید یا خیر. چنانچه نمی‌توانید داروهای تان را مصرف کنید و یا چنانچه هر نوع عوارض جانبی دارید، این موضوع را به پزشک خود بگویید.
در مورد اینکه قند خون شما باید چه مقدار باشد، با تیم مراقبت از سلامت خود صحبت کنید. بپرسید که چگونه و چه وقت باید قند خونتان را چک کنید و چگونه از نتایج آن برای مدیریت دیابتتان استفاده کنید.
از این برنامه به عنوا ن یک راهنما برای مراقبت از خودتان استفاده کنید.
هر وقت که با تیم مراقبت از سلامت تان، ملاقات می‌کنید، در مورد اینکه برنامه مراقبت از خودتان،‌چگونه در مورد شما عمل می‌کند، بحث کنید.

منبع: سایت بنیاد امور بیماری های خاص

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از تگ های و خصیصه های HTML استفاده نمایید

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

10 − سه =