خواص بی نظیر رازیانه را بشناسید

رازیانه گیاهی خوش طعم و معطر است که مصارف متعدد طبی و خوراکی دارد. اگر در حال حاضر این گیاه را در دسترس خود ندارید، به شما توصیه می کنیم این خوراکی فوق العاده را در لیست خرید خود جای دهید.

رازیانه حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین C، پتاسیم، منگنز، آهن ، فولات و فیبر است، این گیاه همچنین دارای مقادیر زیادی فیتو نوترینت (یا مواد مغذی گیاهی) نیز می باشد همچنین باید ذکر شود که این گیاه پرخاصیت غنی از روغن های اشباع نشده هم می باشد.

در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد خواص مصرف رازیانه کسب خواهید نمود، در نظر داشته باشید مواردی که در ادامه ذکر می شوند تنها تعدادی از خواص این گیاه شگفت انگیز به شمار می روند.

مقابله با بوی بد دهان :

جویدن چند دانه ی رازیانه بعد از یک وعده غذایی بودار می تواند به شما کمک کند تا طعمی شیرین و تازه را در دهانتان تجربه کنید و از شر بوی غذا راحت شوید، چرا که این خاصیت ضد میکروبی رازیانه است که به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان کمک می کند.

کمک به بهبود احتباس آب در بدن:

نوشیدن منظم چای رازیانه می تواند به بیرون راندن مایعات اضافی از بدن کمک کند چرا که به عنوان یک ماده مدر (ادرار آور) عمل نماید.

کمک به هضم غذا:

مصرف رازیانه برای کمک به  تسکین مشکلات گوارشی از قبیل سوء هاضمه، نفخ، یبوست، قولنج، گاز روده، سوزش سر دل، و حتی روده تحریک پذیر بسیار مفید است.

این گیاه محرک گوارش می باشد و دارای اثرات ضد نفخ است که تسکین دهنده دستگاه گوارش می باشد و از تشکیل گاز جلوگیری می کند.

منبع: سایت بنیاد امور بیماری های خاص


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =