آمادگی مراکز درمانی برای ارایه خدمات در ایام نوروز

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی تمام مراکز درمانی و بیمارستانی استان برای ارائه خدمات به مردم در ایام نوروز خبر داد و گفت: برنامه های مربوط به شیفت کاری این مراکز اعلام و ابلاغ شده است.
آمادگی مراکز درمانی برای ارایه خدمات در ایام نوروز/۲۰پروژه جدید آماده افتتاح است
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر حسین کریم روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: هر روز ۲ اکیپ از دانشگاه بر فعالیت مراکز درمانی استان از طریق بازدیدها نظارت می کنند و بروند ارائه خدمات نظارت جدی دارند.
او از خبرنگاران خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در روند ارائه خدمات به مردم در ایام نوروز آن را به مسئولان دانشگاه منعکس کنند و همچنین از مردم نیز خواست از طریق سامانه ارتباطی دانشگاه به شماره ۸۳۸۱۱۱۱ کاستی ها را منتقل کنند.
او همچنین به نوسازی ۵۰ درصد ناوگان اورژانس استان اشاره کرد و افزود: ۵۰ آمبولانس جدید، مجهز و به روز به ناوگان استان اضافه شده و ۵۰درصدا ین ناوگان اکنون به روز است.
به گفته وی، داروخانه های استان نیز شیفت بندی شده و براساس برنامه زمان بندی در ایام نوروز به مردم خدمات ارائه می دهند.
**سفر وزیر بهداشت در سال ۹۶ و افتتاح ۲۵۰ پروژه
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه اکنون ۲۰ پروژه بهداشتی درمانی استان آماده افتتاح است، گفت: فعالیت این پروژه ها شروع شده و به مردم خدمات ارایه می شود اما به طور رسمی افتتاح نکرده ایم.
دکتر کریم افزود: قرار است این تعداد پروژه در سفر اردیبهشت ماه سال ۹۶ وزیر بهداشت به استان کرمانشاه به طور رسمی افتتاح گردد.
به گفته او، پروژه هایی از جمله بیمارستان دکتر معاون صحنه، کلینیک تخصصی بوستان روبروی بیمارستان امام رضا (ع)، اتاق عمل بیمارستان طالقانی، کلینیک خواب بیمارستان فارابی و بخش های مهم دیگر بیمارستان ها مانند آنژیوگرافی و ام آر آی آماده افتتاح است.
وی در مورد بیمارستان دکتر معاون صحنه گفت: این بیمارستان در سه هزار و ۷۲۰ متر مربع و در ۲ طبقه ساخته شده و ۶۷ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت آن هزینه شده است.
او گفت: عملیات ساخت این بیمارستان سال ۹۴ آغاز شده و اکنون آماده افتتاح است.
وی گفت: علاوه بر ۶۹ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی، مبلغ ۶ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان صحنه از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی تامین شده است.
وی یکی دیگر از پروژه های آماده افتتاح را کلینیک جامع تخصصی بوستان در روبروی بیمارستان امام رضال (ع) کرمانشاه اعلام کرد و گفت: این مرکز نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۷۵ متر مربع در پنج طبقه و با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ساخته شده است.
به گفته او، عملیات ساخت این کلینیک از سال ۹۲ آغاز شده و اکنون آماده افتتاح است.
وی اظهار کرد: این مرکز با بیش از ۸۰ مطب و مراکز تشخیص متعدد پذیرای بیماران استان و نیز استان های غرب کشور است.
اتاق های عمل مرکز ترومای غرب کشور در بیمارستان آیت الله طالقانی در راستای گسترش خدمات و افزایش رضایت مندی مردم نیز آماده افتتاح است که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع در سه طبقه ساخته شده و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
به گفته دکتر کریم، این پروژه شامل اتاق عمل با هفت اتاق جراحی، ICU توراکس با ۶ تخت، ریکاوری با ۹ تخت، هواساز در پشت بام، ساخت فضای مناسب اعمال جراحی با توجه به فرسودگی اتاق عمل های موجود، افزایش تخت های عمل جراحی، ایجاد مکان انجام عمل های تخصصی و فوق تخصصی که تاکنون به علت محدودیت فضا و تجهیزات امکان نداشت، ایجاد فضاهای پشتیبان اتاق عمل به نحوی که پاسخگوی تعداد و نوع اعمال انجام شده باشد.
او در ادامه از همراهی خبرنگاران و رسانه ها در سال ۹۵ با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که این همراهی در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =