با خوراکی‌های ضد سرطان بیشتر آشنا شوید

سرطان بیماری مزمنی است که امروزه به یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های جهان تبدیل‌شده است . در این مقاله به تعدادی از خوراکی‌هایی که می‌توان با مصرف آنها به مقابله با سرطان پرداخت اشاره‌شده است:

گریپ‌فروت:

ویتامین سی، آنتی‌اکسیدانی که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات نظیر گریپ‌فروت، پرتقال، کلم برکلی و غیره یافت می‌شود، به پیشگیری از تشکیل ترکیبات نیتروژن که عامل ایجاد سرطان هستند کمک می‌کند.

پیروی از رژیم های غذایی سرشار از ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به سرطان های معده، روده بزرگ، مری، مثانه، پستان و دهانه رحم در ارتباط است.

انار:

انار میوه ای غنی از الاجیک اسید است. در مطالعات آزمایشگاهی و مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام گرفته است، مشخص شده است که الاجیک اسید رشد سلول های سرطانی را مهار کرده و ساخته شدن ترکیبات سرطان زا در بدن را متوقف می نماید.

به منظور حد اکثر بهره بردن از این خاصیت انار، دانه های انار را با اسموتی ( آب میوه های  غلیظ) ترکیب کنید و یا آن را به همراه ماست مصرف نمایید.

انواع کلم ها:

به طور کلی می توان گفت، تمام خوراکی های گیاهی شامل میوه ها، سبزیجات؛ غلات و غیره حاوی مقادیر کمی از فیتو نوترینت ها می باشند. فیتونوترینت ها یا مواد مغذی گیاهی ، درست به اندازه ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت بدن مهم هستند. هزاران مورد از فیتونوترینت ها وجود دارند که بسیاری از آنها به صورت بالقوه از بدن در برابر سرطان، محافظت می کنند.

انواع کلم ها نظیر گل کلم، کلم بروکلی و غیره حاوی مواد مغذی گیاهی هستند که به عنوان گلوکوزینولات شناخته می شوند، که ممکن است به مهار متابولیسم برخی مواد سرطان زا کمک کنند و بدن را برای تولید آنزیم های سم زدا تحریک کنند.

منبع: سایت بنیاد امور بیماری های خاص


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =