روزنامه باختر

روزنامه باختر: ساخت همراه سرا نیازی اساسی برای حمایت از بیماران سرطانی

به نقل از روزنامه باختر مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۱۳:

انجمن سرطان استان کرمانشاه فعالیت خود را از خرداد سال ۹۵ آغاز کرد و در حدود ۱۰ماه فعالیت خود علاوه بر اقدام هایی در زمینه کمک مادی و معنوی به بیماران سرطانی، تلاش خود را برای ساخت همراه سرا در شهر کرمانشاه نیز شروع کرده و در این راه به کمک های مردم خیر نیاز دارد.
این انجمن به گفته رییس هیات مدیره آن اکنون مراجعانی از استان های همجوار دارد و از این رو ساخت همراه سرا به منظور کمک به تسریع در روند درمان آنها نیازی ضروری است.
دکتر امیری فرد رییس هیات مدیره انجمن بیماران سرطانی کرمانشاه در گفتگو با ایرنا، از همکاری و همراهی مردم نیکوکار و خیران کرمانشاه و خارج از استان قدردانی کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری برای ساخت همراه سرا در شهر کرمانشاه نیازمند دستان پرخیر و برکت خیران هستیم.
او یادآور شد که انجمن برای ارائه خدمات مطلوب به مبتلایان به سرطان در استان همچنان نیازمند دستان پرمهر خیران است و از این طریق هزینه های خود را تامین می کند.
او ساخت همراه سرا برای بیماران و همراهان آنها را یک نیاز اساسی دانست و گفت: از آنجایی که روند درمان بیماری سرطان به یک دوره رادیوتراپی با حداقل ۲۵ جلسه نیاز دارد از این رو رفت و آمد برای بیماران سرطانی که در شهرستان ها هستند بسیار سخت و این افراد متحمل هزینه های بسیاری می شوند.
وی اظهار کرد: در رادیوتراپی بیمار بستری نمی شود و به صورت سرپایی درمان می گردد اما باید حدود پنج هفته برای مداوا مراجعه کند که این موضوع برای بیماران و همراهان آنها بسیار سخت است.
به گفته وی، اکنون که همراه سرا برای اقامت بیماران سرطانی در استان وجود ندارد، انجمن هزینه های اقامت آنها را در طول درمان پرداخت می کند.
رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه در ادامه به موافقت دانشگاه علوم پزشکی با اختصاص یک قطعه زمین به انجمن برای ساخت همراه سرا اشاره کرد و گفت: ساخت همراه سرا یک نیاز اساسی برای انجمن در راستای کمک به بیماران سرطانی است.
امیری فرد با بیان اینکه به زمینی با حداقل هزار متر نیاز داریم از رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست نسبت به واگذاری این زمین به انجمن عنایت ویژه ای داشته باشد.
وی اظهار کرد: قرار است این زمین در روبروی بیمارستان امام رضا (ع) و در محوطه های متعلق به دانشگاه علوم پزشکی به انجمن واگذار شود.
امیری فرد همچنین گفت: ساخت همراه سرا به هزینه های زیادی نیاز دارد و ما از خیران داخل و خارج از استان و کشور درخواست همکاری و مساعدت برای ساخت این همراه سرا را داریم.
به گفته او از کرمانشاه، خرم آباد، کامیاران، ایلام، کنگاور، اسلام آباد و عراق برای کمک به انجمن استان مراجعه می کنند که بیشترین آمار مراجعه کنندگان مربوط به استان کرمانشاه است.
رییس هیات مدیره انجمن بیماران سرطانی کرمانشاه در ادامه با اعلام اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه ۹ خرداد سال ۹۵ با شماره ثبت ۱۰۳۱ و شناسه ملی ۱۴۰۰۵۸۷۷۴۱۳ به ثبت رسید، گفت: اکنون نزدیک به ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان درخواست کمک مالی از انجمن کرده اند که نزدیک به ۴۰۰ بیمار مورد حمایت مالی قرار گرفته اند و پرونده نزدیک به ۴۰۰ بیمار دیگر در حال بررسی است.
او کمک به بیماران در جهت بهبود و حمایت مالی از آنها برای تهیه داروها را از مهمترین اهداف انجمن دانست و افزود: تهیه داروهای شیمی درمانی مبتلایان به سرطان بسیار بالا است و ما در انجمن به دنبال جذب کمک های خیران برای کمک به مبتلایان به این بیماری هستیم.
رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه از عموم مردم و خیران خواست کمک های خود به بیماران سرطانی را به شماره حساب ۰۱۱۰۶۸۵۲۴۴۰۰۶ نزد بانک ملی و یا به شماره کارت ۶۰۳۷-۹۹۱۸-۹۹۶۷-۴۳۰۷ به نام انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان واریز کنند.
به گفته او دفتر انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه در بیمارستان امام رضا (ع) قرار دارد و علاقه مندان برای کمک به انجمن می توانند با شماره ۰۸۳۳۴۲۷۶۳۱۸ تماس گرفته و با این انجمن ارتباط برقرار کنند.
او پیگیری مجوز زمین برای ساخت همراه سرا، معرفی بیماران به کمیته امداد برای همکاری، معرفی بیماران به داروخانه بیمارستان جهت گرفتن تخفیف دارویی، اطلاع رسانی در خصوص معرفی انجمن به عموم از جمله پخش کارت های تبلیغاتی، پمفلدها و سفارش صندوق های کمکی بزرگ و کوچک و نصب آنان در مکان های متفاوت را از جمله فعالیت های انجمن در سال ۹۵ ذکر کرد.
امیری فرد که متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی، دانشیار و رییس بخش رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان امام
رضا (ع) کرمانشاه است در مورد بیماری سرطان نیز گفت: سرطان نوعی بیماری است که مشخصه‌ آن رشد کنترل‌ نشده‌ سلول‌ها در بدن انسان و توانایی این سلول‌ها برای مهاجرت از محل اصلی و انتشار به نواحی دیگر بدن است.
وی اظهار کرد که سرطان در مراحل اولیه درد ایجاد نمی‌کند؛ از طرف دیگر نمی‌توان هر نوع علامتی را به سرطان ارتباط داد، اما علامت‌هایی که شبیه به علایم سرطان هستند و همچنین آن‌هایی که باعث تغییر در سلامتی افراد می‌شوند را باید به ‌دقت مورد بررسی قرار داد.
وی اضافه کرد که علایم سرطان بسته به نوع سرطان متغیر هستند، ولی بعضی از انواع معمول آن‌ها عبارتند از احساس خستگی یا ضعف زیاد، وجود توده در سینه‌ها یا هر قسمت دیگری از بدن، هرگونه ضایعه‌ جدید یا تغییر در ضایعه‌های موجود در بدن، تغییرات در دفع ادرار و مدفوع، سرماخوردگی یا بیماری‌هایی که درمان نمی‌شوند.
طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت بیش از ۳۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد و سالانه بیش از ۹۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه می شود.
سرطان علت ۱۳ درصد مرگ‌هاست و هر سال حدود ۵۰ هزار نفر از مبتلایان به سرطان در کشور جان خود را از دست می‌دهند.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =