مراجعه روزانه ۲۰هزار نفر به بیمارستان امام رضا(ع)/ رسانه ها در فرهنگ سازی ملاقات کمک کنند

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه از مراجعه روزانه بین ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر در قالب بیماران اورژانسی ، بیماران نیازمند به اقدام های کلینیکی وپاراکلینیکی و همراهان بیمار به این مرکز اشاره کرد و گفت : در این بیمارستان ۳۰ بخش کلینیکی و پارا کلینیکی فعال است ـ

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) روز پنجشنبه به نقل از دکتر علی سروش اعلام کرد: بیمارستان امام رضا (ع) تنها بیمارستان سطح سه ارجاع بیماران استان است که در آن ۱۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۲۵۰ تا ۳۰۰ دستیار تخصصی و حدود ۲ هزار پرسنل مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.
او به حجم بالای مراجعات روزانه به این مرکز نیز اشاره کرد و با اعلام اینکه تدابیری را برای کنترل همراهان اندیشیده ایم، گفت: یکی از این تدابیر فرهنگ سازی ملاقات از طریق رسانه ها و اطلاع رسانی از طرق مختلف و دیگری ممنوعیت ورود کودکان زیر ۱۲ سال است که به دلیل سیستم ایمنی ضعیف در صورت مراجعه مبتلا به عفونت های مختلف می شوند و این عفونت ها را به مهد کودک، مدرسه و سطوح دیگر جامعه منتقل می کنند.
او گفت: همزمان با اتخاذ تصمیم ممنوعیت کودکان به این مرکز، محوطه بازی در ورودی بیمارستان برای کودکان احداث شده است.
رییس بیمارستان امام رضا (ع) در ادامه به فعالیت بخش بیماران سرطانی و صعب العلاج در این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: در طرح تحول نظام سلامت کمک بزرگی به بیماران صعب العلاج شده است که دیگر دغدغه درمان وهزینه درمان ندارند.
سروش افزود: بیمارانی که از شهرها و استان های مجاور به این مرکز مراجعه می کنند، نیازمند محلی برای اسکان هستند که ما دست نیاز به سوی خیران و مسئولان استان دراز می کنیم که در احداث همراه سرای بیمارستان که یک ضرورت و تکمیل کننده درمان بیماران است، به ما کمک کنند.
وی اظهار کرد که دستگاه جدید رادیوتراپی که توانمندی بسیار بالایی دارد نصب شده است و در مرکز جامع سرطان که سال آینده به بهره برداری می رسد نیز قصد داریم ۲ دستگاه رادیوتراپی نصب کنیم.
او در ادامه به برخی مشکلات این بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: در صورتیکه سازمان های بیمه گر مطالبات بیمارستان را پرداخت کنند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد البته گرچه تعداد پرستاران ما ازاستاندارهای کشوری پایین تر است اما پرسنل این مرکز با وجود همه کمبودها با جان و دل و نیت خیر کار می کنند و جزو بهترین ها هستند.
وی همچنین به بیماران دیالیزی وهمراهان آنها اطمینان داد از نظر انتقال HIV و هپاتیت دغدغه ای نداشته باشند و مطمئن باشند در این مرکز نظارت های لازم صورت می گیرد.
بیمارستان ۷۱۴ تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه در ۱۱ طبقه سال ۸۴ آغاز به کار کرده و یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز منطقه غرب کشور محسوب می شود.
استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در مجموع ۱۳ بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =