تأکید وزیر بهداشت به پیوستن بیماران (ای بی )به گروه بیماران خاص

به گزارش خاص پرس به نقل از وبدا :
در بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از خانه ای بی(EB) خانواده‌های بیماران، خواستار ثبت این بیماری در گروه بیماران خاص شدند تا بتوانند از امکانات و خدمات ارجاع آنان به مراکز مخصوص بیماران خاص و خدمات بنیاد بیماری‌های خاص بهره مند شوند.
دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در پی این درخواست بر لزوم اتخاذ تصمیم از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای پیوستن این بیماران به گروه بیماری های خاص، تاکید کرد. وی تصریح کرد: « سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها هماهنگ شوند تا مشکلات دندانپزشکی، تغذیه و گوارش این بیماران حل شود.»
وی همچنین از دانشگاههای علوم پزشکی خواست که امکان انجام آزمایشات قبل از ازدواج به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی و به ویژه ای بی را مورد توجه قرار دهند.
دکتر هاشمی همچنین در مورد مشکلات مربوط به چشم این بیماران گفت: «یک تیم پزشکی چند نفره را برای بررسی وضعیت چشم آنان مامور می کنیم که مشکلات چشمی نیز مرتفع گردد».
دکتر هاشمی با بیان این که این بیماری درمان ندارد، تاکید کرد:« باید کاری کرد که درد و ناراحتی و گرفتاری‌های این بیماران و خانواده‌های‌شان کاهش یابد و از آنها حمایت شود».
وزیر بهداشت گفت:« وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند با محوریت خانه ای بی در جهت تامین دارو و پانسمان‌های رایگان این بیماران اقدام کند.»
وی از خداوند صبر و شکیبایی برای تحمل درد و رنج ناشی از این بیماری، برای بیماران و خانواده‌های‌شان را خواستار شد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =