درصدد گسترش مراکز روزانه سالمندان هستیم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: درصدد گسترش مراکز روزانه سالمندان در تمام استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، امید قادری در مراسم بزرگداشت روز سالمند که امروز(۱۶ مهر) برگزار شد، اظهار کرد: سالمندی بخشی از دوران زندگی ایت و مانند دیگر دوران زندگی نیاز به برنامه ریزی و توجه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه نرخ سالمندی در کشور رو به افزایش است، گفت: سن امید به زندگی در کشور ما به ۷۲ سال رسیده و از این حیث جزو کشورهای پیشرو در کشور هستیم.

قادری با بیان اینکه در استان بالغ بر ۱۶۵ هزار نفر در سن سالمندی قرار دارند، گفت: کرمانشاه بلحاظ جمعیت سالمندی دوازدهمین استان کشور است.

وی با بیان اینکه بهزیستی به تنهایی نمی تواند به همه امور سالمندان رسیدگی کند، گفت: دیگر دستگاه های دولتی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین نیز باید پای کار بیایند.

وی با انتقاد از عدم تشکیل کارگروه سالمندان در استان در دوران مدیریت ارشد پیشین استان، اظهار کرد: پیگیریم این کارگروه در استان تشکیل شود.

قادری همچنین با اشاره به خدماتی که توسط بهزیستی استان به سالمندان ارائه می شود، گفت: در قالب چهار مرکز روزانه و پنج مرکز نگهداری شبانه روزی خدمات حمایتی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و … به سالمندان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه درصدد گسترش مراکز روزانه سالمندان هستیم، گفت: ظرف چند ماه آینده یک مرکز روزانه در جنوب شهر کرمانشاه راه اندازی خواهد شد، ضمن اینکه گسترش این مراکز در شهرستانها را نیز در برنامه داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: برنامه ریزی شده بنیاد فرزانگان نیز با ساختاری جدید به فعالیت بپردازد تا از استعداد سالمندان استان بیشتر استفاده کنیم.

۱۰ تا ۱۶ مهر به نام هفته تکریم منزلت سالمندان نامگذاری شده است.


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =