مراکز درمانی بخش خصوصی استان کرمانشاه موظف به پذیرش دفترچه سلامت شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به دستور وزیر بهداشت از اول دی ماه امسال تمام بیمارستان ها و مطب های خصوصی استان کرمانشاه موظف به پذیرش دفترچه سلامت با فرانشیز بخش خصوصی شدند و این پذیرش تا اطلاع بعدی وزارت بهداشت ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان با موضوع تشریح عملکرد حوزه بهداشت و درمان در زلزله اخیر افزود: از زمان وقوع زلزله در ۲۱آبان تا اول دی تمام خدمات برای مردم مناطق زلزله زده به صورت کاملا رایگان انجام می شد.
او گفت: از اول دی ماه این خدمات به روال قبل از زمان وقوع زلزله بر گشته است، یعنی فرانشیز بیماران در روستاها به صورت پنج درصد و در شهرها ۱۰درصد محاسبه می شود.
وی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان استان در زلزله اخیر از تمام ظرفیت ها، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود برای ارائه خدمات به مردم زلزله زده استفاده کرد گفت: وزیر بهداشت و مجموعه این وزارتخانه به صورت ویژه به استان کمک کردند که جای قدردانی دارد.
وی به چهار بار حضور وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و افزود: دکتر هاشمی نماینده تام الاختیاری برای مناطق زلزله زده منصوب کرده که به تسریع در روند امور حوزه بهداشت و درمان کمک شایانی کرده است.
او با اشاره به اینکه در زمینه انتقال مصدومان زلزله به مراکز درمانی رکورد جهانی زده ایم گفت: انتقال حدود هفت هزار و ۵۰۰مصدوم از مناطق زلزله زده به مراکز درمانی داخل و خارج از استان یک رکورد بی سابقه ای بود.
وی دیگر موضوع مهم در انتقال این مصدومان را فوت نشدن هیچ یک از آنان در زمان انتقال دانست و افزود: این موضوع نشان از توان بالای کادر مدیریت بحران حوزه بهداشت و درمان دارد.
وی انجام یک هزار و ۸۰۰عمل جراحی در ۶ روز اول زلزله، پذیرش ۱۴هزار و ۶۹۵مصدوم در مراکز درمانی استان، انتقال ۳۴۷ مصدوم به مراکز درمانی خارج از استان را از جمله اقدامات انجام در دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.
به گفته او پس از زلزله تاکنون ۶۳هزار نسخه پیچی انجام شده و بیش از ۱۴۰میلیارد ریال داروی رایگان نیز در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توزیع شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به ساخت زیرساخت های آسیب دیده سلامت در استان و همچنین کمک به مردم مناطق زلزله زده را از دستور کارهای این دانشگاه دانست و گفت: در این راستا با حضور وزیر بهداشت تفاهم نامه ای با خیران کشور در زمینه بازسازی زیرساخت های حوزه سلامت در استان منعقد شد.
به گفته دکتر مرادی خیرین برای احداث ۶۴خانه بهداشت، ۲۲مرکز جامع خدمات سلامت، سه مرکز فوریت های پزشکی و ۲ بیمارستان اعلام آمادگی کرده اند و تفاهم نامه ساخت این واحدها نیز به امضای دانشگاه و خیرین رسیده است.
وی همچنین با بیان اینکه حضور خیرین سلامت در حوزه درمانی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد افزود: به زودی چهار دستگاه تریلر سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی توسط گروه خیرین نوآوران سلامت در سرپل ذهاب مستقر می شود و به مردم این منطقه خدمات رایگان ارائه می شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + شش =