معاون درمان دانشگاه: در استان کرمانشاه ۱۳بخش همودیالیز فعالیت می کند

معاون درمان دانشگاه روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان بانگر شهرستان سرپل ذهاب گفت: بر اساس استاندارد جهانی ، نسبت بیمار به دستگاه همودیالیز باید چهار به یک باشد، که این رقم در استان کرمانشاه ۴.۸ به یک است که تقریبا نزدیک به استاندارد جهانی است.

دکتر بهمن روشنی افزود:: در استان کرمانشاه ۱۳بخش همودیالیز وجود دارد که ۲بخش آن در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها فعال است.

وی اظهار داشت:: حدود۵۴۰بخش همودیالیز در کشور وجود دارد که ۸۲ درصد در بخش دولتی، ۱۰درصد بخش خصوصی و هشت درصد خیریه است و بیش از۹۰درصد در مراکز درمانی فعال است.
معاون درمان دانشگاه  گفت: هشت دستگاه همودیالیز و یک دستگاه Ro با اعتبارهفت میلیارد ریال و با همت گروه خدمات درمانی سلام و شرکت دانش بنیان آریا طب فیروز به بیمارستان بانگر شهرستان سرپل ذهاب اهدا شد.

دکتر روشنی با اشاره به وجود ۲۹بیمار دیالیزی در شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: در گذشته ۶دستگاه دیالیز در سرپل ذهاب وجود داشت که اکنون با هشت دستگاه جدید بخش دیالیز راه اندازی شد.
وی با اشاره به افزایش تعداد ۶درصدی بیماران دیالیزی گفت:ما باید توانمان را بالا ببریم و این کار از طریق واگذاری بعضی بخش های دیالیز به بخش خصوصی جبران می شود.

دکتر روشنی با اشاره به اینکه کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئد و ژاپن را جزء چهار کشوری هستند که تکنولوژی ماشین های همودیالیز را در اختیار دارند افزود: ایران پنجمین کشوری است که به این تکنولوژی ارزشمند دست یافته است و هشت دستگاهی که به بیمارستان بانگر اهدا شد به صورت کامل به دست متخصصان جوان ایرانی و توسط شرکت آریا طب فیروز از زیر مجموعه های گروه خدمات درمانی سلام راه اندازی شده و آن را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =