آغاز طرح “بسیج سلامت نوروزی” از ۱۵ اسفند/ در ایام نوروز مشکل بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهید

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح “بسیج سلامت نوروزی” از ۱۵ اسفند خبر داد.

امیر کرمی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، تصریح کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی هرساله طبق پروتکل کشوری از ابتدای اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، اما امسال شروع این طرح به ۱۵ اسفند موکول شد و تا ۱۵ فروردین نیز ادامه دارد.

وی افزود: در طرح امسال ۲۶۰ کارشناس بهداشت محیط در قالب ۱۰۸ تیم، کار بازرسی از اماکن تهیه و توزیع غذا، فروشگاه‌ها، هتل ها، کارگاه‌های قنادی، نانوایی ها و در مجموع هر مکان تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی را برعهده دارند.

این مسئول افزود: کارشناسان بهداشت محیط در زمان اجرای طرح همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب فعالیت دارند و اماکن مربوطه را بصورت کاملا سرزده بازرسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸ هزار مکان تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی در سطح استان فعال است.

کرمی تصریح کرد: بازرسان در بازرسی‌های خود چنانچه به مشکل بهداشتی برخورد کنند سریع نسبت به آن اقدام کرده و اگر مشکل بحرانی باشد، واحد مذکور پلمب می‌شود و درصورتی که مشکل بهداشتی غیربحرانی باشد، ۷۲ ساعت جهت رفع آن مهلت داده می‌شود.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان از مردم خواست در این ایام چنانچه به مشکل بهداشتی در یکی از اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی برخورد کردند، این مشکل را حتما با سامانه ۱۹۰ با کارشناسان بهداشت محیط در میان بگذارند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نه =