معاون استانداری کرمانشاه: سند جامع سلامت استان تدوین می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: باید سند جامع سلامت استان با همکاری دستگاه های مختلف تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار در اولین مجمع سلامت استان کرمانشاه که به مناسبت هفته سلامت، امروز (دوم اردیبهشت) برگزار شد، یکی از اقدامات خوب دولت را نگاه اجتماع محور به مسائل دانست که در دولت های هفتم و هشتم کارهایی در این خصوص انجام شده بود، اما در دولت نهم و دهم مسکوت ماند.

وی حوزه بهداشت و‌درمان را از مهمترین مواردی اعلام کرد که دولت با دید اجتماع محور به آن پرداخته و افزود: مطالعات نشان می دهد مردم کشور هم در دو شاخص سلامت و امنیت بیشترین رضایتمندی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: سلامت پایدار زمانی کامل محقق می شود که با مشارکت خود مردم بتوانیم نرخ سلامت را افزایش و هزینه درمان را کاهش دهیم.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: هرچقدر سلامت مردم ارتقا یابد ورودی به حوزه درمان کمتر است و‌ تاثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی کشور و همچنین نشاط عمومی جامعه خواهد داشت.

به گفته این مسئول برای این منظور باید در درجه اول به آگاه سازی مردم بپردازیم که همه دستگاه ها برای تحقق این هدف باید بسیج شوند.

الهی تبار عنوان کرد: دبیرخانه مجمع سلامت و دانشگاه علوم پزشکی باید وظیفه هر دستگاه را مشخص کنند و هر دستگاه با کمک ظرفیت هایی که دارد باید به ارتقا آگاهی مخاطبان خود بپردازد.

وی سپس از خدمات دانشگاه علوم پزشکی در زلزله اخیر کرمانشاه قدردانی کرد که باعث ثبت رکورد جدیدی در حوزه خدمات اورژانس و انتقال مصدومین شد.

به گفته معاون استانداری کرمانشاه، زلزله زدگان مهمترین گروهی هستند که ارتقا آگاهی آنان در حوزه سلامت باید در اولویت باشد.

الهی تبار با اشاره به فوت بیش از ۶۰۰ نفر در زلزله اخیر، تاکید کرد: این نکته را نباید فراموش کنیم که هر سال چند برابر آمار فوتی های زلزله اخیر، در جاده های کشور تلفات تصادف رانندگی داریم که باید با فرهنگسازی به کاهش آن کمک کنیم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 10 =