در نشست با روسای هیات های استانی فاطمه هاشمی: اگر ۷۰ درصد از بیماران خاص را جذب ورزش کنیم میتوانیم بگوییم شرایط مطلوب است

همزمان با بیست و دومین سالگرد تاسیس بنیاد بیماری های خاص اولین سمینار روسا و نواب رییس بانوان هیات های استانی ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء با حضور سرکار خانم دکتر فاطمه هاشمی رییس فدراسیون، جناب آقای بانک مشاور رئیس جمهور، رئیس مناطق آزاد ایران و نائب رئیس فدراسیون، سرکار خانم طاهره طاهریان نائب رئیس کمیته ملی المپیک و عضو هیأت رئیسه فدراسیون، سرکار خانم دکتر مهین فرهادی زاد دبیر فدراسیون، سرکار خانم معصومه شهبازی نائب رئیس فدراسیون و سایر اعضای هیات رییسه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء در این نشست فاطمه هاشمی با اشاره به ۲۲ سال فعالیت بنیاد بیماری های خاص گفت: همزمانی اولین سمینار این فدراسیون در سال ۹۷ با سالگرد تاسیس بنیاد نشان میدهد بنیاد امور بیماران خاص فقط در زمینه درمان و دارو فعالیت نداشته و هدف اصلی آن فرهنگ سازی بود.

رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء ادامه داد: شرایط خاص این بیماران را از جامعه دور کرده بود و بنیاد با تذکر به مجلس و دولت و سایر نهادهای مربوطه حقوق اصلی را به آنها برگرداند.

وی افزود: در واقع بنیاد پل ارتباطی بین بیماران و سازمان های مختلف از جمله وزارت ورزش و جوانان بود و مدت ها طول کشید تا این نگرش که بیماران خاص نمیتوانند ورزش کنند از بین برود.

 

خانم دکتر هاشمی در ادامه استان ها را بازوی توانمند فدراسیون خواند و گفت: بعضی استان ها بسیار نمونه و فعال هستند و از بعضی دیگر انتظار فعالیت بیشتر داریم. درخشش استان ها در مسابقات و برگزاری جشنواره ها بسیار عالی است اما مطلوب نیست. زمانی می توانیم بگوییم شرایط مطلوب است که بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد بیماران خاص در هر استان جذب ورزش شوند. همچنین انتظار داریم تمام فعالیت ها متمرکز در مراکز استانی نباشد و در تمام شهرستان ها پخش شود تا باعث ایجاد انگیزه شود.

 

هاشمی سپس با اشاره به مسابقات جهانی پیوند اعضاء مرداد سال آینده در انگلستان گفت: هدف هیچ کشوری در این بازی ها مسابقه و جایزه نیست و فقط نیت ترغیب و تشویق افراد به اهدای عضو است. همه بیماران چه دهندگان و گیرندگان عضو با هزینه های خود یا با اسپانسرهای شخصی به این مسابقات می آیند و تنها کشوری که تمام هزینه های ورزشکاران را پرداخت میکند ایران است. سال آینده بنا داریم غیر از کسانی که برای مسابقات جهانی انتخاب و با هزینه فدراسیون اعزام میشوند شرایطی فراهم کنیم تا عده ای هم با هزینه خود به این مسابقات بروند تا این فرهنگ ورزش جا بیفتد.

 

رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و  پیوند اعضاء همچنین ضمن تشکر از دیگر فدراسیون های ورزشی که با این فدراسیون همکاری میکنند با اهدای لوح تقدیر از روسای فدراسیون های شنا، بدمینتون، دو و میدانی، قایقرانی و پینگ پونگ قدردانی کرد.

 

در ادامه این نشست مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و رییس کل مناطق آزاد ایران با تقدیر از همه کسانی که برای ورزش بیماران خاص تلاش میکنند گفت: کمک به توسعه ورزش بین این افراد و گسترش فرهنگ ورزش در جامعه وظیفه همه ماست. استان های کشور پر از افرادی است که شاید نقص جسمانی داشته باشند اما اراده های قوی دارند. هر هزینه ای در ورزش به معنی کاهش هزینه های درمان و دارو است.

 

از دیگر برنامه های این مراسم اعلام نتایج ارزیابی عملکرد استان ها توسط سرکار خانم دکتر معصومه شهبازی نائب رئیس فدراسیون و تقدیر از روسای هیات های برتر بود. همچنین ارائه نظرات روسای هیات های ورزشی و بررسی و تعیین مکان رویدادهای ورزشی در سال ۱۳۹۷ زیر نظر مهین فرهادی زاد دبیر فدراسیون انجام پذیرفت.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =