رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور: رسیدگی به بیماران کلیوی زلزله زده اولویت اول است

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور: رسیدگی به بیماران کلیوی زلزله زده اولویت اول است

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به مشکلات بیماران کلیوی و دیالیزی مناطق زلزله زده کرمانشاه؛ رسیدگی به وضعیت این بیماران و تجهیز بخش های دیالیز شهرستان های زلزله زده را اولویت اول انجمن حمایت از بیماران کلیوی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش آرمان روز شنبه در نشست خبری که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، افزود: وضعیت بیماران خاص بویژه دیالیزی مناطق زلزله زده کرمانشاه مناسب نیست.
او در ادامه از بسیج تمام دفاتر و شعبه های انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سراسر کشور برای درمان و تجهیز بخش های دیالیزی شهرستان های زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
آرمان، به گرمای ۵۰ درجه و پدیده گرد و غبار شدید مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: زندگی برای بیماران دیالیزی در چادر و کانکس در این گرمای طاقت فرسا مشکل است که باید هرچه زودتر و با تلاش چند برابر به این مناطق رسیدگی شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور، از افرادی نظیر علی دایی، صادق زیباکلام و خانم کلباسی که کمک های مردمی در حساب دارند خواست اولویت خود را درمان و کمک به بیماران خاص و دیالیزی که زجر زیادی متحمل می شوند، قرار بدهند.
وی راه اندازی دفاتر انجمن کلیوی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و تجهیز این دفاتر به تخت دیالیز و تجهیزات را از مهم ترین برنامه های انجمن حمایت از بیماران کلیوی عنوان کرد.
آرمان همچنین از حضور مطرح ترین پزشکان پیوند کلیه جهان و کشور در مناطق زلزله زده ظرف روزهای آینده خبر داد و افزود: علاوه بر آوارگی، درد دیالیز، نبود متخصص و ایاب و ذهاب مهم ترین مشکلات بیماران کلیوی مناطق زلزله زده است.
به گفته این عضو ارشد انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور؛ این انجمن به عنوان قدیمی ترین انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، ۳۰ هزار نفر زیرپوشش دارد و در ۴۰ سال حیات خود بیش از ۵۰ هزار عمل پیوند کلیه زیرنظر او اتفاق افتاد است.
وی پیشنهاد داد: پزشکان خیر که در همه بحران ها حضور پررنگی برای کمک دارند با حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، احداث ۱۵۰ واحد مسکونی برای ۱۵۰ بیمار کلیوی و دیالیزی مناطق زلزله زده را تعهد و تقبل کنند.
وی در پایان با اعلام شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۵۹۰۷۵۹۵۰۰ و شماره حساب ۱۹۸۷۶۷۸۶۸۸ نزد بانک ملت ویژه کمک به بیماران کلیوی مردم زلزله زده کمک های نقدی خود را به این مردمان زجر کشیده واریز کنند.

** هزار و ۷۵۰ نفر در کرمانشاه دیالیز می شوند
رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه نیز در این نشست خبری، تعداد بیماران دیالیزی و منتظر پیوند کلیه مناطق زلزله زده استان را ۴۲ نفر اعلام کرد.
حسین بیگلری در ادامه گفت: شهرستان سرپل ذهاب هشت تخت دیالیز دارد که تجهیزات فرسوده آن جوابگوی بیماران دیالیزی که از مناطق مختلف می آیند نیست.
بیگلری در ادامه گفت: هزار و ۷۵۰ بیمار کلیوی در شهر کرمانشاه دیالیز می شوند که ۹۵۰ نفر آن ساکن استان هستند و مابقی از استان های همجوار به این استان وارد می شوند.
بیگلری در ادامه افزود: ۱۲۷ تخت دیالیزی در استان وجود دارد که برخی مراکز دیالیز مثل بیمارستان امام رضا (ع) گاهی چهار شیفت کار می کند و این باعث فرسودگی تجهیزات شده است.
او در ادامه گفت: تمام شهرستان های استان به غیر از شهرستان های دالاهو و ثلاث باباجانی دارای تخت بخش دیالیزی هستند.
وی همچنین اظهار داشت: درمان بیماران دیالیزی رایگان است و هر بیمار سه بار در هفته دیالیز می شود که ماهیانه ۴۰ میلیون ریال برای دولت هزینه بر می دارد.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =