مدیریت درمان تامین اجتماعی استان:با الکترونیکی شدن خدمات دفترچه های تامین اجتماعی حذف می شود

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: به زودی و با الکترونیکی شدن خدمات درمانی، دفترچه های تامین اجتماعی حذف خواهد شد.
به گزارش باختر، دکتر میثم حجتی پور، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در مراسم استقرار نسخه های الکترونیکی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمان های کشور است که حوزه فعالیتی بسیار گسترده ای دارد.
وی ادامه داد: حوزه و بهره گیری فعالیت های این سازمان از بدو تولد انسان ها گرفته تا هنگام مرگ وحتی پس از مرگ ( با پرداخت مستمری به خانواده متوفی) را شامل می شود.
حجتی پور تصریح کرد: طبیعی است که چنین سازمانی با این حجم از فعالیت ها با چالش ها و مشکلات مختلفی نیز دست به گریبان باشد.
وی خاطر نشان کرد: این سازمان در سه حوزه مشخص شامل ( بیمه ای ، سرمایه گذاری و در مانی) فعالیت می کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در بخش درمان نیز فعالیت های این سازمان به بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم تقسیم می شود که درمان مستقیم همان مراکز ملکی ماست که شامل بیمارستانها، درمانگاه ها و مراکز درمان سرپایی است که توانسته ایم در این بخش عملکرد خوبی داشته باشیم. به گونه ای که در ۵ ماهه سال جاری با پذیرش ۶۰۰ هزار نفر در حوزه های مختلف درمانی در استان در واقع عملکرد چشمگیری داشته ایم.
وی خاطر نشان کرد: امروز بر کسی پوشیده نیست که بعد از دانشگاه علوم پزشکی، گسترده ترین حوزه خدمات رسانی درمانی در کشور مربوط به سازمان تامین اجتماعی است به طور میانگین ۱۰ درصد ظرفیت درمانی کشور مربوط به این سازمان است.
حجتی پور همچنین به گوشه ای از عملکرد این سازمان در بحث خدمات رسانی به زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: همه شاهد بودیم که در ایام زلزله کلیه مصدومین و بیماران فارغ از آنکه بیمه شده تامین اجتماعی هستند یا خیر به ما مراجعه کرده ومورد درمان قرار می گرفتند.
بیمارستان شهدا رتبه سوم در میان بیمارستان های استان در بحث ارائه خدمات به زلزله زدگان راکسب کرد.
وی خاطر نشان کرد: بخش دیگر از خدمات درمان ما مربوط به درمان غیر مستقیم است. من درک می کنم که مطالبات مراکز طرف قرار داد با تامین اجتماعی بعضاً زیاد است و این مشکل باعث نگرانی نیز شده است اما شرایط امروز کشور می طلبد با هم یکدل باشیم و شرایط یکدیگر را درک کنیم، گرچه بخش خصوصی از این سازمان طلب دارد اما طلب تامین اجتماعی از دولت چندصد میلیارد است.
حجتی پور تصریح کرد: امیدوارم این شکل پرداخت مطالبات با سیاستگذاری هایی که در سازمان در حال انجام است حل شود کما اینکه در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: در هر صورت بحث ارتقاء نظام سلامت در استانی که محرومیت ها و مشکلات بسیاری دارد، بسیار حائز اهمیت است درحال حاضر در بخش مراکز ملکی تامین اجتماعی اقدام به حذف دفترچه کرده ایم و سیستم خدمات رسانی به صورت الکترونیکی است.
وی افزود: تقریباً صددرصد نسخه های ما به صورت الکترونیکی تولید می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امروزه سازمان تامین اجتماعی پیشرو در امر درمان الکترونیک است و حتی در مراکز ملکی خود، بحث ارجاع بیماران نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی افزود امیداورم با همت همه سیاستگذاران حوزه درمان، روزی فرا رسید که حوزه درمان کل کشور به روز و مدرن شده باشد و کلیه خدمات درمانی به صورت الکترونیکی انجام شود.
دکتر حجتی پور تصریح کرد: با تولید نسخه های الکترونیکی، در مراکز طرف قرار داد هم در مصرف کاغذ و هم در زمان نیز صرفه جویی می شود وی یادآور شد: یکی دیگر از مزایای این طرح آن است که پزشکان می توانند از این طریق به سوابق بیماران نیز دسترسی آسانی داشته باشند. همچنین اشتباهاتی که در نسخه خوانی در داروخانه ها اتفاق میفتد با نسخه های الکترونیکی از بین می رود و رفع می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: این طرح بسیار خوبی است که با همت شما همکاران در مدت کوتاهی
می توانیم علمیاتی اش کنیم و استان کرمانشاه را مثل دیگر طرح ها در راس استان ها ببینیم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفده =