در دو ماهه نخست امسال؛ انجام ۴ مورد اهدا عضو در استان کرمانشاه

در دو ماهه نخست امسال؛ انجام ۴ مورد اهدا عضو در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر بهناز کریمی افزود: این در حالی است که در ۹ ماه سال گذشته (۹۷) تنها سه مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.
وی اظهار داشت: اگر امسال برهمین منوال تداوم یابد و آگاهی مردم بیشتر شود تا پایان سال بیش از ۱۵ مورد پیوند عضو از بیماران مبتلا به مرگ مغزی خواهیم داشت درحالی که در سال گذشته تنها ۷ مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.
مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سراسر کشور حدود ۲۶ هزار نفر در لیست انتظار برای پیوند عضو قرار دارند و از این تعداد روزانه ۷ تا ۱۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.
دکتر کریمی گفت: اقدام‌های متعددی برای اشاعه فرهنگ اهدای عضو در دست انجام است، که از آن جمله می‌توان به مصاحبه با خانواده‌هایی که عضو عزیز خود را اهدا کرده اند، دعوت حضوری از آنان و صحبت پیرامون این مطالب در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی به ویژه در ایام ماه رمضان اشاره کرد.
وی یادآور شد: سازمان‌آرامستان‌های شهرداری نیز برای حمایت از این فرهنگ نیکو قطعه‌ای با عنوان «نام آوران» را در بهشت زهرا کرمانشاه در نظر گرفته که به صورت رایگان در اختیار اهدا کنندگان قرار می‌گیرد.
دکتر کریمی افزود: داوطلبان اهدای عضو می‌توانند کدملی خود را به شماره ۳۲۳۴ برای دریافت کارت اهدای عضو پیامک بزنند.

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =