پیش‌نویس خودکار

ورود درمان های نوین خوراکی در حوزه دیابت

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ورود درمان‌های نوین خوراکی در حوزه دیابت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شادی ضیایی، روز چهارشنبه در افتتاحیه دهمین همایش داروسازی بالینی ایران، در مرکز همایش‌های رازی، اظهار داشت: در این همایش جدیدترین مباحث علمی و دستاوردها در حوزه داروسازی بالینی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: موضوعاتی همچون دارو درمانی شخصی سازی شده، دارو درمانی سرطان، دیابت و اچ آی وی همچنین مسائل عفونی، ریوی، هورمونی، اختلالات جنسی، مصرف منطقی دارو و مشاوره دارویی از جمله مسائلی است که در این کنگره مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی دهمین داروسازی بالینی ایران ادامه داد: داروسازی بالینی شاخه‌های وسیعی را به خود اختصاص داده است و با ورود مباحثی همچون دارودرمانی شخصی شده، پنجره‌های جدید در این حوزه باز شده و در آینده چشم اندازهای زیادی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

ضیایی ادامه داد: همچنین در این کنگره در زمینه دارو درمانی دیابت مطالبی ارائه می‌شود چراکه امروزه مباحث جدیدی در این زمینه مطرح است و دارو درمانی دیابت بر اساس اینکه دیابت از نوع یک یا دو باشد درمان‌های مختلف از جمله انسولین تراپی و یا درمان‌های خوراکی انجام می‌گیرد که مبحث درمان‌های خوراکی امروزه مکانیسم‌های جدید داشته و موضوعات نوینی در این زمینه در حال بررسی و ارائه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان به چالش داروسازان بالینی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروزه بسیاری از خدمات دارو درمانی بالینی تحت پوشش بیمه نیست و برای اینکه طیف بیشتر بیماران را تحت پوشش خدمات داروسازی بالینی قرار دهیم لازم است به این مسئله توجه شود.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =