همه زباله های بیمارستانی بی خطر می شوند

همه زباله های بیمارستانی بی خطر می شوند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه  با نظارت محیط زیست تمام زباله های بیمارستانی را بی خطرسازی می کند و این سازمان نیز آن را ‌تایید می کند.

به گزارش ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در نشست پسماندهای بیمارستانی استان در سرسرای اجتماعات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: یک شرکت طرف قرارداد، زباله های بی خطر شده را به مکانی که شهرداری تعیین کرده انتقال می دهد.

او گفت: از نظر قانونی دانشگاه علوم پزشکی فقط موظف به بی خطر سازی است و این‌ کار در تمام بیمارستان ها انجام می شود و همه اشیایی که از بیمارستان ها به عنوان زباله خارج می شوند، بی خطر هستند.

وی اظهار داشت: از نظر ما بین یک تکه شیشه شکسته و یک سرنگ بیمارستانی تفاوتی از نظر عفونی بودن نیست، اما از آنجا که این زباله ها نمای ظاهری نامناسبی دارند، تلاش کرده ایم در اکثر بیمارستان ها خردکن نصب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: با صرف ۳۵ میلیارد ریال هزینه برای سایر بیمارستان ها هم اکنون ۲ دستگاه دیگر خریداری شده و تا چندماه آینده بیمارستان های باقیمانده به دستگاه خردکن مجهز می شوند.

دکتر مرادی افزود: بهتر آن است دستگاه ها وظايف خود را در این زمینه به درستی انجام دهند و با حرف های غیرکارشناسی موجب نگرانی مردم‌ نشوند.

او گفت: دانشگاه علوم‌ پزشکی اتهامات ناروا و تشویش اذهان مردم را نمی پذیرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نه =