بیش از ۷۰ متخصص جدید به استان کرمانشاه وارد می شوند

بیش از ۷۰ متخصص جدید به استان کرمانشاه وارد می شوند

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت:با درخواست و ‌پیگیری دانشگاه علوم‌پزشکی و موافقت معاونت درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در دور جدید تقسیم متخصصان ، بیش از ۷۰ پزشک متخصص به تیم های درمانی استان افزوده می شود .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر روشنی در نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه و اعضای هیات رییسه با مدیران شبکه های بهداشت ودرمان شهرستانها گفت: به تمام بیمارستانهای شهرستانهای استان ۵ تخصص اصلی زنان و زایمان ، داخلی ، کودکان ، جراحی و بیهوشی اعزام می شوند.
وی افزود: بنا بر امکانات و‌ قطب بندی در تعدادی از شهرستانها ،متخصصان چشم پزشکی ، نورولوژی ، رادیولوژی ، گوش و‌حلق و‌بینی ، آسیب شناسی ، روانپزشکی و … نیز به این شهرستان ها اعزام می شوند.

 

 

 

تاد

در ادامه این نشست معاون‌توسعه مدیریت و‌منابع دانشگاه اقدامات دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در تامین تجهیزات پزشکی سرمایه ای و ‌مدرن را بی سابقه دانست.

دکتر ایمانی گفت: ساماندهی مصایب پس از زلزله از جمله بهینه سازی و ‌مقاوم‌سازی بیمارستان سرپل ذهاب ، ترمیم بیمارستان قصر شیرین و گیلانغرب ، احداث بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی و نیز اتمام تعمیرات خانه های بهداشت در خرداد ۹۷ از جمله فعالیت های چشمگیر دانشگاه است.

وی با بیان اینکه ۶۸ پروژه شامل احداث‌خانه های بهداشت ، مراکز بهداشتی ، پایگاه ها و … در جریان است گفت: از این تعداد ۵۰ پروژه آن به بهره برداری رسیده و از فرصت زلزله بیشترین استفاده برای جذب حداکثری بودجه صورت گرفته است.
دکتر ایمانی اظهار داشت :افتتاح بیمارستان پاوه و راه اندازی قریب الوقوع بیمارستان سوختگی گلستان که از جمله پروژه های پر مشکل و مزمن بود و ‌نیز شروع ساخت بیمارستان روانسر و تملک زمین و شروع به کار نقشه و مشاوره بیمارستان دالاهو از اقدامات این دانشگاه در حوزه زیرساخت ها است .

وی همچنین پیگیری تکمیل دانشکده دندانپزشکی ، شروع ساخت دانشکده پزشکی با ۲۱۵۰۰ متر مربع و خوابگاه ۴۰۰ نفره را از جمله فعالیت های توسعه ای دانشگاه برشمرد.

دکتر ایمانی عنوان کرد:اقدامات بی مانندی در خرید تجهیزات سرمایه ای از جمله سیکلوترون (۳۵۰ میلیارد ریال )، دو‌دستگاه رادیوتراپی(۲۴۰ میلیارد ریال ) ، آخرین ورژن کموتراپی ، سی تی آنژیو ۲۵۶ اسلایس و ۵ سی تی اسکن برای استان صورت گرفته است .

 

تتاهمچنین طی این نشست معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: باید در بیمارستانها با اجرای پروتکل ها و تلفیق های دارویی، مصرف دارو را منطقی کنیم.

دکتر قباد محمدی اظهار داشت:مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها نماینده ما در شهرستان ها هستند که با هماهنگی معاونین دانشگاه تمام مسئولیت حوزه سلامت در حوزه شهرستان خود را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به مشکلات مالی دانشگاه های علوم پزشکی، می بایست در بیمارستانها با اجرای پروتکل ها و تلفیق های دارویی مصرف دارو را منطقی کنیم و با این کار از عوارض جانبی و هزینه های مربوطه کم کنیم.

دکتر محمدی تاکید کرد: از حوزه حاکمیتی و نظارتی نیز نباید غافل شویم و نظارت بر کارخانجات مواد غذایی و عرضه محصولات سلامت محور شامل داروخانه ها ،فروشگاه های عرضه محصولات آرایشی، بهداشتي و عطاری ها به طور جدی صورت گیرد.

 

گفتنی است این نشست صبح امروز با حضور معاونان توسعه مدیریت و منابع ، درمان ، بهداشتی ، غذا و دارو و مدیران حوزه ریاست و معاونت توسعه در سالن اجتماعات بوستان برگزار شد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =