دکتر مرادی: راه اندازی پیوند حلزون شنوایی خدمت بسیار بزرگی به بیماران استان و استانهای همجوار است

دکتر مرادی: راه اندازی پیوند حلزون شنوایی خدمت بسیار بزرگی به بیماران استان و استانهای همجوار است

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در آیین راه اندازی بخش کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: راه اندازی این بخش خدمت بسیار بزرگی به بیماران استان و استانهای همجوار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی گفت: کرمانشاه همواره مرکز غرب بوده و ساکنان استانهای همجوار همواره به این استان مراجعه می کردند و درمان هم از این قاعده مستثنی نیست به طوری که ۱۷ تا ۲۰ درصد مراجعان به بیمارستان های دولتی را بیماران استانهای مجاور تشکیل می دهد .

وی افزود: کرمانشاه قطب غرب کشور است و‌ این رسالتی ایجاد می کند تا علاوه بر خدمات روزمره به دنبال افزایش خدمات تخصصی در استان باشیم.

دکتر مرادی با بیان اینکه در کرمانشاه تاکنون ۱۶۲۵ مورد پیوند‌کلیه ، ۱۱۴ مورد پیوند مغز استخوان و بیش از ۲۸۰ مورد پیوند قرنیه صورت گرفته گفت: به دنبال مقدمات راه اندازی پیوند بقیه اعضا هستیم.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: از روز شنبه آینده همکاران ما برای آموزش و‌ راه اندازی  ‌پیوند قلب به بیمارستان شهید رجایی خواهند رفت و برای پیوند کبد هم اقدام به اعزام‌ همکار برای آموزش  نموده و تجهیزات فوق تخصصی مورد نیاز را هم خریداری نموده و تهیه خواهیم کرد و در چند وقت اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد‌تومان قرارداد خرید تجهیزات پزشکی بسته شده است.

وی کاشت حلزون را یکی از موفقیت های دانشگاه به عنوان دوازدهمین مرکز کشور و خدمت بسیار بزرگی به مددجویان دانست و گفت:برای هزینه های سنگین ۱۱هزار یورویی پروتز ، جراحی و جلسات متعدد توانبخشی دولت کمک بسیار زیادی به هزینه های پیوند حلزون شنوایی می نماید و با کمک خیرین تقریبا هزینه ای بر خانواده ها تحمیل نخواهد شد.

دکتر مرادی از همه اساتید گروه بورد ، اعضای گروه گوش و‌حلق و بینی ، معاونان و‌مسوولانی که در راه اندازی این اقدام بزرگ همت نمودند تشکر کرد.

گفتنی است این آیین صبح امروز هفدهم مهرماه با حضور حضرت آیت علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه ،دکتر اجل لوئیان رییس بنیاد خیریه بخشش ،مدیرکل سازمان بهزیستی استان ،رییس دانشگاه و معاونین توسعه و درمان ،اعضای مجمع خیرین استان و جمعی از پزشکان و اعضای هیات علمی برگزار شد.

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =