وعده محقق نشده اختصاص سالن ورزشی برای “بیماران خاص” در کرمانشاه

وعده محقق نشده اختصاص سالن ورزشی برای “بیماران خاص” در کرمانشاه

تیرماه سال گذشته بود که مجمع انتخابات ریاست هیات بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه پس از هشت سال رکود حاکم بر این هیات برگزار شد و در آن نشست مدیرکل ورزش وجوانان استان وعده داد تا برای رشد و توسعه ورزش میان بیماران خاص و صعب العلاج استان یک سالن ورزشی را به ورزشکاران این رشته اختصاص دهد، اما باگذشت یک سال این وعده هنوز محقق نشده و این ورزشکاران مجبورند از سالن دیگر هیات‌ها برای انجام تمرینات خود استفاده کنند.

حسین بیگلری رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضا کرمانشاه در گفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، بااشاره به وجود بیش از ۳۶ هزار بیمار خاص در استان، اظهارکرد: هرچند از نظر پزشکی تاکید زیادی بر ورزش کردن این دسته از افراد شده، اما متاسفانه در استان شمار اندکی از این افراد به ورزش روی آورده اند.

وی تصریح کرد: درسالهای اخیر ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در کشور به خوبی فعال شده، اما هنوز در کرمانشاه فعالیت کمی داریم که برای توسعه آن به کمک مسئولین احتیاج داریم.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضا استان مهمترین مانع توسعه ورزش بین این بیماران در کرمانشاه را کمبود زیرساخت ها و امکانات دانست و گفت: بیماران خاص و پیوند اعضا استان هیچ فضای اختصاصی برای تمرینات ورزشی در اختیار ندارند و باتوجه به شرایط جسمانی‌شان نمی توانند در هر سالنی تمرین کنند.

بیگلری با تاکید براینکه اگر سالن اختصاصی برای بیمارن خاص و پیوند اعضا استان داشته باشیم قطعا تعداد بیماران بیشتری جذب ورزش می شوند، عنوان کرد: البته طی یکسال گذشته وعده هایی از سوی مسئولین برای احداث و یا اختصاص یک سالن ویژه برای بیماران خاص و پیوند اعضا استان داده شده، اما هنوز محقق نشده است.

وی در ادامه به درپیش بودن مسابقات کشوری بیماران خاص و صعب العلاج در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: این مسابقات در رده بیماران ام اس، دیابتی و پیوند کلیه برگزار خواهد شد و ورزشکارانی از استان کرمانشاه نیز در آن حضور پیدا می کنند.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضا استان اضافه کرد: دوومیدانی، دارت، شطرنج و شنا از جمله رشته هایی است که ورزشکاران استان را در قالب تیم هایی به مسابقات کشوری اعزام می کنیم.

بیگلری یادآورشد: برای اینکه بتوانیم در این دوره از رقابت ها حضوری شایسته داشته باشیم، با هیات های دیگر هماهنگی کرده ایم تا ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا استان بتوانند در سالن های آنها تمرین داشته وبرای مسابقات کشوری آماده شوند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =