امسال “سیزده بدر” نداریم/ مردم همکاری نکنند شاهد موج “کرونا” خواهیم بود

امسال “سیزده بدر” نداریم/ مردم همکاری نکنند شاهد موج “کرونا” خواهیم بود

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر در خانه ماندن مردم در روزهای اخیر و بویژه روز “سیزده بدر” گفت: امسال با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا عملا سیزده بدر نداریم و از مردم می خواهیم تا در خانه‌هایشان بمانند.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: این شرایط، اوضاع متفاوتی را رقم زده و عید امسال عملا دید و بازدیدها و مسافرت های نوروزی محدود شد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز “سیزده بدر”، گفت: طبق آیینی دیرینه، مردم در این روز به دامن طبیعت رفته و به اصطلاح سیزده را به‌در می کنند، اما مردم باید بدانند امسال شرایط متفاوتی وجود دارد وبا توجه به بحث کرونا باید “سیزده بدر” را در خانه بمانند.

دکتر شکیبا تاکید کرد: یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، قطع زنجیره انتقال انسانی آن است، بنابراین افراد باید برای قطع این زنجیره حتما در خانه بمانند و از تردد و تجمع خودداری کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به تشدید سخت گیری های مقابله ای در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در سطح استان، گفت: تمام تفرجگاه ها، پارک ها و فضاهای سبز در این دو روز تعطیل بوده و از حضور مردم در طبیعت جلوگیری می‌شود.

دکتر شکیبا تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد معتقدند اگر به دامن دشت و کوه بروند، ویروس کرونا در آنجا وجود ندارد و این در حالی است که این ویروس زنجیره انتقال انسانی دارد و همانطور که شما به دامن طبیعت می روید افراد دیگر هم می روند و این ترددها و این تجمع ها باعث انتقال ویروس در هر نقطه‎ای می‌شود.

وی افزود: در همین راستا سخت گیری‌های مقابله ای در این دو روز اعمال می شود و از همه افراد می‌خواهیم تا در خانه بمانند و به کنترل شیوع این بیماری کمک کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر مردم همکاری نداشته و افراد روز “سیزده بدر” از خانه خارج شوند، قطعا شاهد موج ابتلا به کرونا در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود، بنابراین تاکید و توصیه ما این است مردم در این روزها و بویژه روز سیزده بدر جز برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج نشوند.

دکتر شکیبا از مردم خواست تا سیزده بدر امسال در کنار خانواده و در منزل بوده و همراه با اعضای خانواده “سیزده” امسال را در حیاط یا تراس منزل به اصطلاح “بدر” کنند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 6 =