آغاز هفته سلامت در کرمانشاه با رنگ و بوی کرونایی

آغاز هفته سلامت در کرمانشاه با رنگ و بوی کرونایی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته سلامت و همزمانی این هفته با شیوع بیماری کرونا، از تمرکز برنامه‌های این هفته در بحث مقابله با کرونا خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به همزمانی این هفته با ایام شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: درهمین راستا شعار هفته سلامت امسال “حمایت همگانی از مدافعان سلامت” در نظر گرفته شده است.

دکتر شکیبا با اشاره به درگیری دو ماهه کادر بهداشت و درمان با ویروس کرونا، گفت: پرسنل بهداشت و درمان از مراقبین سلامت و بهورزان گرفته تا پزشکان متخصص همه در مراکز درمانی درحال نبرد با دشمن نامریی به اسم “کرونا” هستند.

وی افزود: تمام تلاش ها برای این است که هرچه سریعتر این بیماری کنترل شده و از جان و سلامت افراد در برابر آن مراقبت شود.

دکتر شکیبا با بیان اینکه ادامه دار شدن بیماری خستگی کادر بهداشت و درمان را به دنبال دارد، گفت: راه اصلی کنترل بیماری قطع زنجیره انتقال آن است و در این قضیه مردم نقش اصلی را دارند و اگر همه همت کنند به راحتی می‌توان بیماری را کنترل کرد.

این مسئول افزود: طی مدت شیوع بیماری بخش زیادی از مردم و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نیروهای مسلح پای کار آمده و به کادر بهداشت و درمان کمک کردند و یاری‌گر آنها بودند، اما نیاز است آن تعداد از افراد جامعه نیز که تا امروز به مسئله کرونا بی اهمیت بوده اند، همکاری کرده و رعایت نکات بهداشتی و مقررات مربوط به آن را داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هفته سلامت امسال رنگ و بوی کرونایی دارد و این هفته که زمان قدردانی از ایثارگران عرصه بهداشت و درمان است از مردم می خواهیم که این لطف راکرده و نکات مربوط به پیشگیری از کرونا را رعایت کنند تا به زودی از دست این ویروس راحت شویم.

دکتر شکیبا افزود: تقاضای ما از مردم این است که چنانچه برای تامین امرار معاش مجبور به خروج از منزل هستند، حتما ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله اجتماعی با سایر افراد جامعه را رعایت کنند و بعد از بازگشت از هر جایی، در منزل حتما دست ها را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویند.

وی افزود: از سایر افرادی هم که نیازی به حضور در جامعه ندارند خواهشمندیم باز هم تحمل کرده و همچنان در خانه بمانند تا زمانی که سایه این ویروس از سر استان و کشور کنار برود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: در هفته سلامت امسال تمام برنامه ها و تمرکز ما بر بحث مقابله با کرونا است و امیدواریم مردم همکاری خوب خود را در این زمینه با کادر بهداشت و درمان بیشتر کنند.

دکتر شکیبا در پایان اشاره‌ای هم به نامگذاری روزهای هفته سلامت امسال داشت و افزود: روز اول این هفته(اول اردیبهشت) به نام “بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا”، روز دوم به نام “پزشکان و پرستاران و نظام سلامت در مقابله با کرونا”، روز سوم به نام “آموزش و پژوهش و فناوری و تولید در مقابله با کرونا”، روز چهارم به نام “همکاری و هماهنگی بین بخشی برای مقابله با کرونا”، روز پنجم به نام “روحانیون و نهادهای دولتی و همدلی مومنانه برای مقابله با کرونا”، روز ششم به نام “مردم و همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی برای مقابله با کرونا” و روز هفتم و پایانی این هفته نیز به نام “هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا” نامگذاری شده است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =