مرگ و میر “کرونایی‌ها” در کرمانشاه نصف شد

مرگ و میر “کرونایی‌ها” در کرمانشاه نصف شد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی از تداوم سیر کاهشی بستری ها و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد بستری های کرونا در بیمارستانهای استان به نصف کاهش یافته است.

مهدی محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان گفت: خوشبختانه طی دو هفته گذشته سیر کاهشی خوبی در بحث مبتلایان کرونا در استان شروع شد که همچنان استمرار دارد و این امر موجب خروج استان از وضعیت قرمز کرونا شد.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر استان در وضعیت “زرد” کرونا قرار دارد و بر اساس آخرین آمار تنها سه شهرستان کنگاور، پاوه و هرسین در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: با توجه به محاسبات صورت گرفته در حال حاضر بستری های کرونا دربیمارستانهای استان نسبت به زمان مشابه در ماه گذشته به نصف کاهش یافته است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همچنین هم اکنون بستری های جدید روزانه بیمارستان ها نیز به یک سوم رسیده است.

محمدی از کاهش مرگ ومیر ناشی از کرونا در استان هم خبر داد وافزود: تعداد فوتی ها در روزهای مختلف متفاوت است، اما در هفته گذشته بطور میانگین روزانه ۲.۵ فوتی داشتیم که نسبت به میانگین روزانه در ماه گذشته کاهش محسوسی داشته است.

وی افزود: در تیرماه بطور میانگین روزانه شش مورد فوتی داشتیم که آمار فوتی های هفته گذشته نشان می دهد این آمار به نصف کاهش یافته است.

محمدی خاطرنشان کرد: روند کاهشی کرونا به هیچ عنوان نباید مردم را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه کند، چرا که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و بویژه عدم استفاده از ماسک، خیلی سریع شرایط کرونا به حالت قبل برگشته و امکان اوج گرفتن دوباره آن در استان وجود دارد، بنابراین از مردم می خواهیم تا پایان کرونا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =