بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی مرکز فوق تخصصی کودکان غرب کشور

بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی مرکز فوق تخصصی کودکان غرب کشور

بیمارستان فوق تخصصی دکتر محمدکرمانشاهی با ۱۵۰ تخت فعال و حدود ۱۵ فوق تخصص کودکان و نوجوانان یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی منطقه غرب کشور است و یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های منطقه نیز در این بیمارستان فعالیت دارد.

بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی جزو هشت بیمارستان دولتی شهر کرمانشاه است که به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان خدمات درمانی ارایه می‌دهد و علاوه بر بیماران استان کرمانشاه بیماران منطقه غرب کشور و کشور عراق نیز از خدمات این مرکز بهره مند هستند.

آزمایشگاه مدرن بیمارستان تامین کننده نیاز بیماران

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در ارتباط با تجهیز این بیمارستان به ایرنا گفت: ۹ سال از راه اندازی آزمایشگاه بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی می گذرد. طی پنج سال گذشته با زحمات و همراهی دکتر معتمد مسوول فنی آزمایشگاه و دیگر همکاران، امکانات لازم در راستای ارتقا آزمایشگاه و ارایه خدمات مطلوب و مورد نیاز به مراجعین فراهم شده است.

دکتر «فریبا ویسی» افزود: راه اندازی بخش PCR مرکز در دوران اوج کرونا، بهسازی فضای فیزیکی بخش سرجیکال پاتولوژی، ارتقا دستگاه تیشو پروسسور، فعال کردن و راه اندازی سیستم پیامکی آن، آموزشی شدن فضای آزمایشگاه پاتولوژی، خرید کتاب‌های رفرنس آزمایشگاه و پاتولوژی با همکاری مسوول کتابخانه مرکز، خرید یک دستگاه هود شیمیایی برای استفاده در بخش سرجیکال پاتولوژی، ایجاد سیستم گزارش، جوابدهی و بایگانی نمونه های پاتولوژی و لام‌های اختصاصی، خرید و راه اندازی دستگاه مینی وایداس (هورمون و تومورمارکر) و خرید یک دستگاه کواگولومتر(هماتولوژی) از مهمترین اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

وی اظهار داشت: همچنین خرید هشت دستگاه یخچال آزمایشگاه، خرید یک دستگاه PH متر(بخش فلوسایتو متری)، تعویض و خرید لیزر دستگاه فلوسایتومتری ارتقاء کیفیت و تکمیل مارکرها و پنل‌های فلوسایتومتری و راه اندازی تست‌های مورنیاز اطفال، خرید دستگاه سانتریوفوژ، یک دستگاه میکروسکوپ، دستگاه سرو فیوژ (بانک خون)، دستگاه میکرو سانتریوفیوژ (بخش بیوشیمی)، شیکر بیوشیمی، نرم افزار کنترل کیفی و ارتقا کیفیت آزمایشگاه از دیگر اقدامات انجام شده در طول راه اندازی این آزمایشگاه است.

وی تصریح کرد: ارتقا و مجهز نمودن دستگاه ABG به الکترودهای موردنیاز بخش NICU، گرفتن اعتبار و تایید خرید یک دستگاه اتو آنالیزر بیوشیمی، ایجاد و اضافه شدن پنج پست کارشناسی آزمایشگاه به مجموعه پست‌های مرکز، خریداری دستگاه های بن ماری و زیو بلاک (جهت بخش PCR) و ۲ دستگاه سیستم کامل کامپیئتر جهت آموزش و کنترل کیفی از دیگر اقدامات موثر در ارتقا این آزمایشگاه است.

مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی یک مرکز فوق تخصصی و تخصصی کودکان می باشد که در آن کلیه نیازهای درمانی کودکان پیش بینی شده و انتظار می رود براساس آخرین تفکرهای مدیریتی و بهره گیری از مدرن ترین تجهیزات و نیروهای متخصص و متعهد، بهترین خدمات را به کودکان ارایه می دهد و به عنوان یکی از مهمترین قطب های درمانی کشور مطرح است.

همچنین پیش بینی می شود به لحاظ موقعیت جغرافیایی شهر کرمانشاه مردم استان های همجوار از جمله کردستان، ایلام، لرستان، همدان و حتی کشور عراق برای دریافت خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به این مرکز مراجعه نمایند، لذا گستره خدمات درمانی مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی از سطح کرمانشاه فراتر رفته و بعنوان یکی از مدرن ترین و بزرگترین مراکز آموزشی درمانی جایگاه ارزشمندی را در بین مراکز درمانی کشور به خود اختصاص دهد. از طرفی باتوجه به اینکه خدمت گیرندگان آن اطفال و کودکان می باشد اهمیت آن فزون تر شده است.

براساس طرح سطح بندی خدمات بهداشتی درمانی، مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی کودکان دکتر محمد کرمانشاهی با ۱۵۶ تخت مصوب در بخش های بستری ویژه و تخصصی که شامل بخش عفونی ۲۱ تخت، بخش جراحی اطفال ۲۶ تخت، داخلی ۳۵ تخت، ICU اطفال ۲۰ تخت، ICU نوزادان ۱۰ تخت، نوزادان ۱۰ تخت، اورژانس ۱۰ تخت تحت نظر و اطاق عمل با چهار تخت فعال می باشد، به بیماران خدمات درمانی و تشخیصی از قبیل CT SCAN – فلوسایتومتری، آندوسکوپی، فلورسکوپی، اکوکاردیوگرافی- EMG NCV- EEG و واحدهای کلینیکی و پاراکلینیکی ارایه می نماید.

همچنین در درمانگاه واحدهای فوق تخصصی شامل نفرولوژی اطفال، نوزادان، آنکولوژی، نرولوژی، قلب اطفال، عفونی داخلی، روانپزشکی اطفال، دندانپزشکی، جراحی اطفال، اورولوژی، جراحی اطفال و سایر خدمات پزشکی فوق تخصصی ارایه می‌شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + ده =