دوز چهارم چه واکسنی بزنیم ؟

دوز چهارم چه واکسنی بزنیم ؟

 یک متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری گفت: واکسنهای غیر فعال شده ویروسی برای استفاده در دوز بوستر ضعیف و ناکارآمد هستند ، واکسنهایی که با اجزای پروتئینی بازترکیب هستند توانایی تقویت تمامی پلتفرم ها را دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر سیاوش وزیری با بیان اینکه چنانچه ۳ دوز اول را واکسن آسترازنیکا زده اید برای دوز چهارم واکسن پاستوکوک پلاس ، رازی ، اسپایکوژن و آسترازنیکا پیشنهاد می شود گفت: اگر ۳ دوز اول را سینوفارم زده اید ، برای دوز چهارم واکسن پاستوکوک پلاس ، اسپایکوژن ، رازی ، آسترازنیکا و سینوفارم بزنید.

وی اظهار داشت: چنانچه ۳ دوز اول را برکت زده اید ، پاستوکوک پلاس ، رازی ، اسپایکوژن ، برکت و آسترازنیکا بزنید و چنانچه واکسنهای رازی ، اسپایکوژن و پاستوکوک برای افرادی که ۳ دوز اول را پاستوکوک زده اند پیشنهاد می شود.

وی با بیان اینکه چنانچه ۲ دوز اول را سینوفارم و دوز سوم را پاستوکوک پلاس زده اید برای دوز چهارم واکسن اسپایکوژن ، رازی و پاستوکوک پیشنهاد می شود و اگر ۲ دوز اول را سینوفارم و دوز سوم را آسترازنیکا زده اید دوز چهارم بهتر است از واکسنهای رازی ، اسپایکوژن ، پاستوکوک و آسترازنیکا استفاده نمایید.

به گفته او افرادی که ۲ دوز اول را آسترازنیکا یا اسپوتنیک و دوز سوم‌ را پاستوکوک پلاس زده اند دوز چهارم‌ از واکسنهای اسپایکوژن ، رازی و پاستوکوک استفاده نمایند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پنج =