کابل های برق فشار قوی سرطان زا هستند

به گزارش ایرنا دکتر محمدرضا قوام نصیری روز جمعه در حاشیه همایش تازه های نوروانکولوژی در مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: کابل های برق فشار قوی برای بدن انسان مضر هستند، لذا فاصله مناسب محل زندگی از کابل های برق فشار قوی باید بیشتر از ۳۰۰ متر باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده مداوم و طولانی مدت از تلفن همراه مضر است و اگر چه هنوز شواهد علمی روشنی مبنی بر مضر بودن امواج تلفن همراه وجود ندارد اما استفاده طولانی مدت و مداوم از این وسیله برای انسان ضرر دارد.
این متخصص انکولوژی رادیولوژی تصریح کرد: در کشورهایی مانند سوئد، نروژ و دانمارک، استفاده از تلفن همراه برای کودکان و نوجوانان با محدودیت های مختلفی همراه است و این مساله بی‌ارتباط با مضر بودن امواج این وسیله ارتباطی نیست.
قوام نصیری با اشاره به قوی بودن امواج تلفن همراه بیان کرد: اگر یک گوشی تلفن همراه کنار رادیو، پیامک دریافت کند و یا زنگ بخورد شاهد اختلال در امواج رادیویی خواهید بود یعنی موج آن به مراتب قوی تر از موج رادیو است و روی موج رادیو پارازیت ایجاد می‌کند.
رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در ادامه گفت: هنوز علت روشن و واضحی برای بروز سرطان‌ها از جمله تومورهای مغزی مشخص نشده است.
او با اشاره به تاثیر دخانیات بر روی مادران باردار و فرزندشان افزود: تحقیقات نشان داده است که درصد ابتلای فرزندان این زنان به دست کم یک نوع تومور مغزی تا قبل از سن بلوغ به حد قابل تاملی افزایش یافته بود.
وی نسبت به سردردهای صبحگاهی همراه با حالت تهوع هشدار داد و گفت: این نوع سردردها که بلافاصله پس از قرار گرفتن فرد از حالت درازکشیده به نشسته یا ایستاده بروز می کند؛ بی ارتباط با فشار داخل جمجمه نیست که می تواند ناشی از بروز تومور مغزی باشد.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =