کمبود “تخت” در بیمارستان فارابی/ ۲۵۰ بیمار “روانی” همواره در نوبت بستری می‌مانند

مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه اظهار کرد: به علت کمبود تخت در این بیمارستان، همواره حدود ۲۵۰ بیمار روانی در نوبت انتظار برای بستری می‌مانند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، سهراب احسانی در نشست خبری امروز (هفتم اسفند) با اشاره به قدمت ۴۵ ساله بیمارستان فارابی، گفت: این بیمارستان از قدمت بسیاری برخوردار است و از ۴۵ سال پیش تاکنون علاوه بر کرمانشاه همواره به استان‌های غربی کشور نیز خدمات رسانی کرده است.
وی با بیان اینکه بیمارستان فارابی تا چند سال پیش به یک مخروبه شباهت داشت، گفت: تصمیم بر این بود که این بیمارستان تخریب شود، اما در نهایت بازسازی بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر با انقلابی که در هتلینگ و بازسازی تمامی بخش‌ها و تاسیسات فرسوده بیمارستان صورت گرفته عملا چهره بیمارستان نسبت به چند سال پیش بسیار تغییر کرده و از نظر هتلینگ جزو ۳۰ بیمارستان برتر کشور شده است.
۲۵۰ بیمار روانی در نوبت بستری داریم
احسانی با بیان اینکه تعداد تخت‌های مصوب بیمارستان ۲۵۰ تخت است، گفت: در حال حاضر ۲۰۳ تخت فعال در بیمارستان وجود دارد که در چشم انداز سال ۱۳۹۹ بیمارستان، این تعداد تخت باید به ۳۲۳ تخت افزایش یابد.
مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه از حجم بالای مراجعات به این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه حدود پنج هزار نفر به درمانگاه بیمارستان مراجعه می‌کنند و ضریب اشغال تخت بیمارستان ۱۰۰ درصد است.
وی یادآور شد: در حال حاضر همواره حدود ۲۵۰ بیمار روانی آماده پذیرش و در انتظار بستری داریم اما تختی برای پذیرش آنها وجود ندارد و این امر قطعا خطراتی برای جامعه نیز به دنبال خواهد داشت.
نیاز جدی به افزایش ۲ برابری تخت‌های بیمارستان داریم
احسانی در خصوص مدت بستری بیماران روانی، گفت: قطعا نمی‌توان مدت مشخصی را برای بستری شدن بیمار  روانی در نظر گرفت و از چند هفته تا چند ماه این زمان متغیر است.
وی افزود: با توجه به اینکه مدت بستری بیماران روانی در بیمارستان مشخص نیست، نمی‌توانیم زمانی برای ترخیص بیماران و پذیرش بیماران جدید معین کنیم.
وی تاکید کرد: اگر تعداد تخت‌های بیمارستان دو برابر شود، شاید بتوانیم جوابگوی حجم مراجعات بیماران روانی باشیم.
کیلینک ویژه فارابی خرداد ماه افتتاح می‌شود
احسانی در خصوص اقدامات انجام شده در بحث هتلینگ بیمارستان، گفت: در مجموع حدود دو میلیارد تومان برای بحث هتلینگ بیمارستان هزینه شده و چهار بخش روانپزشکی شامل دو بخش مردان و دو بخش زنان و تاسیسات بیمارستان و بخش‌های مختلف بازسازی شده‌ است.
وی افزود: همچنین یک دستگاه MRI 1.5 تسلا به قیمت هشت میلیارد تومان خریداری شده که در حال حاضر روزانه ۷۰ نفر مراجعه کننده دارد و از بیماران با تعرفه دولتی MRI گرفته می‌شود.
مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر نیز برخی پروژه‌ها از جمله توسعه اورژانس بیمارستان از ۱۲ تخت به ۲۵ تخت در دستور کار است، همچنین بخش “شوک درمانی” ویژه بیماران روانی نیز با ۳۰ تخت در حال ساخت است.
وی از احداث کیلینیک ویژه بیمارستان در چهار طبقه و با زیربنای ۱۹۰۰ مترمربع خبر داد و اظهار کرد: این پروژه خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که تمامی رشته‌های تخصصی در آن فعال خواهد بود.
احسانی افزود: همچنین کیلینیک خواب بیمارستان در دست بازسازی است که یک کیلینیک تخصصی خواهد بود و طی ۱۰ روزه آینده کار بازسازی آن به اتمام می رسد.
وی تصریح کرد: در نظر داریم در کنار کلینیک ویژه یک اتاق عمل سرپایی نیز راه اندازی شود. به ویژه در بخش چشم پزشکی تا بیماران از نظر تردد شرایط راحت تری داشته باشند.
منبع: سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =