مجوز راه اندازی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی در کرمانشاه صادر شد

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با تاسیس و راه اندازی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی در کرمانشاه موافقت کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا با صدور این مجوز، شمار دانشکده های فعال دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به ۹دانشکده افزایش می یابد. اکنون دانشکده های بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری سنقر و پردیس خودگردان در استان کرمانشاه فعال است.
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ارتباط با صدور مجوز راه اندازی این رشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از ۲سال قبل پیگیری ها و رایزی ها برای راه اندازی این دانشکده را آغاز کردیم و قبل از آن مقدمات راه اندازی این دانشکده را همزمان پیش می بردیم.
دکتر یحیی پاسدار به فراهم کردن مقدمات کار نرم افزاری و سخت افزاری برای راه اندازی گروه های آموزشی در جهت دریافت مجوز دانشکده اشاره کرد و افزود: برای دریافت این مجوز نیاز به حداقل سه رشته مرتبط داشتیم که اکنون ۳۰نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته علوم تغذیه، صنایع غذایی و ایمنی و کنترل کیفی مواد غذایی و ۹۰نفر دانشجوی کارشناسی در رشته تغذیه در دانشکده بهداشت مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: بعد از فراهم شدن این مقدمات، ساختمانی با حدود ۷۰۰مترمربع مساحت را در جوار دانشکده بهداشت نیز به دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی اختصاص دادیم و سپس به پشتوانه این زیرساخت ها، درخواست صدور مجوز دانشکده را به وزارت بهداشت ارایه کردیم.
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه فعالیت دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی را با حداقل سه رشته آغاز می کنیم گفت: رشته های این دانشکده را به تدریج توسعه می دهیم و در نظر داریم رشته های گروه تغذیه، phdتغذیه، رزیم درمانی، تغذیه بالینی و بسیاری از رشته های دیگر این حوزه را در دانشکده راه اندازی نماییم.
دکتر پاسدار ، همچنین توسعه گروه های آموزشی و اساتید و اعضای هیات علمی را از دیگر برنامه های دانشکده جدید دانست و افزود: اکنون هشت نفر عضو هیات علمی در رشته های گروه تغذیه و صنایع غذایی در دانشکده بهداشت فعالیت می کنند و چند نفر هم بورسیه داریم و تلاش می کنیم تعداد را به حد نصاب برسانیم اگرچه اکنون شرایط کامل تاسیس دانشکده را داریم.
او گفت: از امکانات و تجهیزات دانشکده بهداشت برای دانشکده صنایع غذایی به صورت مشترک استفاده می شود و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.
اکنون حدود چهار هزار و ۱۱۹ دانشجو شامل دو هزار و ۵۵۷ دانشجوی دختر و هزار و ۵۶۲ دانشجوی پسر در هشت دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پردیس خودگردان و دانشکده پرستاری سنقر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
منبع: سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =