انستیتو تحقیقات سرطان (CRI)

انستیتو تحقیقات سرطان (CRI)، یک سازمان غیر انتفاعی تحقیقات سرطان در ایالات متحده امریکا می باشد. این سازمان در سال ۱۹۵۳ به منظور توسعه درمان های مبتنی بر ایمونولوژی بر ای سرطان تاسیس شده است و با سازمان ها و انستیتو های شناخته شده بسیاری همکاری دارد.

دفتر اصلی این سازمان در نیویورک قرار دارد، ولی نمایندگان شورای علمی و مشورتی آن در سراسر ایالات متحده در حال فعالیت هستند.

انستیتو تحقیقات سرطان توسط خانم هلن کولی ناتس (Helen Coley Nauts) و آقای الیور آر گریس (Oliver R. Grace) با بودجه ۲۰۰۰ دلار توسط آقای نلسون راکفلر آغاز به کا رکرد.

این سازمان به افتخار پدر خانم ناتس، ویلیام کولی (William Coely) – ۱۸۶۲تا ۱۹۳۶ – جراح ارتوپد امریکایی و یکی از پیشگامان ایمونوتراپی سرطان تاسیس شده است. تمرکز این موسسه بر روی درمان های نوین سرطان به ویژه ایمونوتراپی است و از روش های قدیمی مانند شیمی درمانی و جراحی پرهیز می شود.

این سازمان به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان فعال در زمینه تحقیقات سرطان به ویژه در زمینه ایمونوتراپی در انواع سرطان ها و برگزاری کنفرانس های علمی کمک مالی می کرده و جوایز  ارزشمندی اعطا می کند. تصمیم گیری در زمینه اهدا این کمک ها توسط شورای مشورتی متشکل از ایمونولوژیست های مشهور از جمله برندگان نوبل، اعضای آکادمی ملی علوم و اعضای آکادمی سرطان ایمونولوژی انجام می شود.

سالانه حدود ۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به سرطان دچار می شوند و ۸ میلیون نفر جان خود را از دست می دهند. به این معنا که در هر ۴ ثانیه یک نفر به این بیماری دچار می شود. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ نرخ ابتلا به بیماری سرطان دوبرابر شود.

ایمونوتراپی کلاس جدیدی از درمان های سرطان است که با مهار قدرت سیستم ایمنی بدن به مبارزه با سرطان کمک می کند. از آنجائی که سیستم ایمنی بدن ویژگی های منحصر به فردی دارد، پتانسیل درمانی متفاوتی نیز دارا می باشد و با توجه به اینکه روش ایمونوتراپی نسبت به روش های درمانی رایج عوارض کمتری دارد، به نفع بیماران سرطانی می باشد.

بخشی از فعالیت های این سازمان آموزش بیماران برای شرکت در آزمایشات تحقیقاتی در زمینه نوع خاص سرطان آن ها می باشد. تنها شش روش ایمنوتراپی برای درمان سرطان تائید شده است و شرکت در آزمایشات تحقیقاتی منجر به کشف روش های درمان بسیاری خواهد شد.

بسیاری از روش های درمانی جدید سرطان توسط محققان مرکز CRI انجام شده است و به دانشجویان و محققان فعال در این زمینه بورس تحصیلی داده می شود.

از جمله فعالیت های این مرکز می توان به برگزار رویدادهای مختلف مانند دعوت از ورزشکاران و افراد شناخته شده برای جذب کمک مالی برای بیماران، برگزاری مراسم شام و دعوت از خیرین و افراد مایل به کمک در زمینه پیشرفت تحقیقات سرطان و … اشاره کرد. در خلال این مراسم جوایز مالی متعددی مانند جایزه ویلیام کولی، الیور پریس و … به محققان و دانشجویان نخبه اعطا می شود.

از دیگر فعالیت های این بنیاد می توان به انتشار مقالات علمی و خبرنامه و ماهانه به منظور آگاهی رسانی و انتشار نتایج جدیدترین تحقیقات انجام شده در زمینه بیماری سرطان اشاره نمود.

رابطه بسیار محکم انستیتو تحقیقات سرطان با مراکز آکادمیک و انجمن ها دیگر، به تقویت برنامه ها و پروژه های تحقیقاتی این سازمان کمک بسیاری کرده است. از جمله این سازمان ها می توان به انجمن تحقیقات سرطان امریکا (AACR)، انجمن ایمونوتراپی سرطان (CIMT)، بنیاد آگاهی (CF)، آکادمی ایمونولوژی تومور اروپا (EATI) و اتحادیه تحقیقات سلامت (HRA)، تحقیقات سرطان لودویگ (LCR) و بنیاد لاستگارتن (LF) اشاره کرد.

این سازمان بطور مستقیم به بیماران کمک مالی نمی کند ، بلکه از طریق سرمایه گذاری و کمک به دانشمندان به منظور تحقیق و کشف روش های درمانی جدید از افراد مبتلا به  سرطان حمایت کرده و به پیشرفت علم پزشکی در این زمینه کمک می کند.

منبع: سایت بنیاد امور بیماری های خاص


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =