کمبود تعداد مراکز درمان HIV در استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود تنها یک مرکز درمان HIV در استان، این تعداد را پاسخگوی نیاز استان ندانست.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر حسین کریم در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب های اجتماعی استان  که با حضور وزیر کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، تاکید کرد: باید تعداد مراکز درمان HIV در استان حداقل به ۱۰ مرکز برسد.
کریم با اشاره به وجود یک عارضه جدی به دنبال اعتیاد به نام HIV افزود: کار کردن در این حوزه با امکانات فعلی جواب نمی دهد و باید تعداد مراکز درمان HIV بیشتر شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: از مجموع آمار ۳۴ هزار نفری مبتلایان به HIV  در کشور ۳۶۰۰ نفر آنها مربوط به استان کرمانشاه است که این تعداد بین ۱۲ تا ۱۳ درصد مبتلایان را شامل می شود.
کریم افزود: دلیل بالاتر بودن آمار بیماران HIV این استان به بالاتر بودن میزان شناسایی زودهنگام بیماران برمی گردد، تا آنجا که این استان زمانی ۵۰ درصد شناسایی بیماران کشور را داشت.
کریم در ادامه اشاره ای هم به راه اندازی مراکز MMT  در کشور با هدف کاهش آسیب و جلوگیری از اعتیاد تزریقی داشت و افزود: در کنار این مراکز اتفاقات دیگری هم ممکن است رخ  دهند و لذا باید برای کنترل، این مراکز مورد بازنگری قرار گیرند.
وی تاکید کرد: مراکز MMT نه تنها مشکلات را حل نمی کنند چه بسا آنها را بیشتر هم کنند و لذا پیشنهاد ادغام این مراکز را داریم، زیرا تا زمانی که این مراکز مردمی نشوند مشکل اعتیاد حل نخواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود یکسری مشکلات بزرگ در استان مثل بیکاری که که بدون توجه به آنها دیگر مشکلات حل نمی شوند، گفت: باید به صورت ویژه به این موارد پرداخته شود.
منبع: سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =