کارشناس سلامت بهداشت دهان و دندان: خوراکی های حاوی مواد قندی سلامتی دندان ها را تهدید می کند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر مراقبت از دندان ها به خصوص در میان کودکان گفت: قند و شکر، نوشابه، پفک، چیپس و آدامس های قندی و شکلات های چسبناک از تهدیدکنندگان اصلی دندان به شمار می روند
دکتر محمدرضا فرخی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، بر کاهش مصرف روزانه قند و شکر تاکید کرد و افزود: این مواد به اضافه تنقلات و خوردنی هایی که با شکر تولید می شوند، دندان را پوسیده می کنند و از این رو باید از مصرف آنها خودداری یا آن را کاهش داد.
او با بیان اینکه این خوراکی ها به دندان آسیب جدی وارد می کنند و منجر به پوسیدگی دندان می شود از والدین خواست بیشتر مراقب سلامتی کودکان خود باشند و از مصرف این خوراکی ها توسط آنان جلوگیری نمایند.
این کارشناس بهداشت در ادامه بر مسواک زدن ۲ بار در روز تاکید کرد و گفت: هر فرد باید صبح ها بعد از صبحانه و شب ها قبل از خواب، دندان های خود را مسواک بزند.
دکتر فرخی همچنین استفاده از نخ دندان را نیز در تامین سلامت دندان ها بسیار موثر دانست و افزود: کشیدن نخ دندان هر شب قبل از خواب توصیه می شود.
وی در ادامه در مورد جرم گیری دندان ها نیز گفت: جرم دندان یکی از عوامل موثر در بیماری لثه است و این جرم به مرور در اثر ورود میکروب ها به دندان باعث تحلیل لثه می شود.
او یادآور شد که دندان زمانی که جرم بگیرد با مسواک پاک نمی شود و از این رو باید دندان را جرم گیری کرد و این کار باید توسط دندانپزشک و با استفاده از دستگاه صورت گیرد.
وی گفت که جرم گیری هیچ ضرری برای دندان ندارد و برای سلامت لثه بسیار مناسب و مورد تاکید است و نفع هم دارد.

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =