رئیس دانشگاه: هدف ما در شهرستان قصرشیرین ایجاد پایگاه توریسم درمانی است

رئیس دانشگاه در نشست پایش شهرستان قصرشیرین گفت: ایجاد پایگاه توریسم درمانی در شهرستان قصرشیرین هدف ما است که چارچوب ایجاد این پایگاه طراحی شده و آماده کار است و برای این کار فضای مناسب، تجهیزات مناسب، متخصصین و نیروی مناسب و رفاه و درآمد متخصصین نیاز است.

وی در این خصوص ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان قصرشیرین نماینده مردم در مجلس، فرماندار، امام جمعه و مسئولین شهرستان و مسئولین شبکه بهداشت و درمان همه پای کار هستند و امیدوارم به حول و قوه الهی با همکاری و همبستگی بتوانیم این امر را تحقق بخشیم و با توجه به ظرفیت بخش درمان قصرشیرین، ضمن اقدام به جذب بیماران عراقی، پزشکان متخصص نیز با افزایش بیماران به حضور و ارائه خدمت در این شهرستان مرزی میل و رغبت بیشتری پیدا کنند.

دکتر کریم در این نشست که روز یکشنبه یکم مرداد ماه با حضور نماینده مردم قصرشیرین در مجلس، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین دانشگاهی در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد هدف از برگزاری این نشست ها را در مراکز دانشگاهی علاوه بر پیگیری برنامه های جلسات سال ۹۵ و برنامه ریزی و تنظیم تفاهم نامه اقدامات مهم برای سال ۹۶ ، ایجاد جو همدلی، با هم بودن، دوستی و محبت دانست و گفت: ما در صورتی می توانیم شاهد گامهای بزرگ و بنیادی باشیم که از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنیم و با مشارکت و پشتیبانی و حمایت از هم بتوانیم به هدف اصلی و مشترک خود که همانا ارتقاء وضعیت نظام جمهوری اسلامی و مردم است برسیم.

وی اربعین حسینی را نعمت و فرصتی بزرگ برای استان دانست و گفت: اربعین حسینی یک نعمت و فرصتی برای استان است که بتوانیم به سبب آن قصرشیرین را تجهیز کنیم که این امر با تشکیل کمیته اربعین محقق خواهد شد و کمک و همکاری سایر ارگانهای دولتی مانند سپاه، بیمارستان امام حسین (ع)، ارتش، نیروی انتظامی و هماهنگی داخلی شهرستان را می طلبد.

دکتر کریم با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته سلامت همواره محور توسعه بوده است گفت: انسان سالم محور توسعه است و هیچ جامعه ای با افراد معتاد، بیمار، افسرده و دارای مشکل روحی و روانی نمی تواند توسعه یابد و دولت وظیفه دارد مانند یک پدر که افراد خانواده را مراقبت می کند و به فکر سلامت مردم خود باشد که خوشبختانه ما با تلاش های وزیر جهادی و ایثارگری که سلامت را در اولویت قرارداده توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم و گامهای بلندی برداریم.

رئیس دانشگاه قاچاق و فروش مواد غذایی غیر استاندارد با ابعاد پنهان نگران کننده ای که دارد و نیز حوادث و سوانح خیز بودن منطقه قصرشیرین را از جمله دیگر مسائل مهم و با اهمیتی دانست که با بررسی جوانب و اتفاقات گذشته قابل کنترل و پیشگیری می باشد.

دکتر کریم همچنین برخورد جدی را با آرایشگاه ها، عطاری ها بدن سازی ها که به اعتقاد وی قاتل جوانان هستند را لازم و ضروری دانست.

رئیس دانشگاه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و اجرای پروژه های مختلف در این زمینه گفت: طی این طرح تجهیزات پزشکی عالی در استان فراهم شده و تمام استان زیر پوشش بهداشت قرارگرفته است و الان ما در حال ساخت و خریداری ۱۳۵ پایگاه هستیم و در بحث جذب نیرو و پوشش مرزی هیچوقت به اندازه دو سال اخیر جذب نیرو نداشته ایم.

وی اجرای پرونده سلامت الکترونیک را بعنوان یکی از کارهای بسیار بزرگ و پیشرفته دنیا دانست و اظهار داشت با تحقق این طرح و شروع آن در سال ۹۵ ما الان در مراحل ورود داده ها هستیم و خدمات شروع شده و نشانه های آن در سالهای آتی مشخص خواهد شد و اثرات خوبی درپی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه ضمن بیان اینکه درحال حاضر ۴۰۰ پروژه در دانشگاه در زمینه بهداشت و درمان درحال اجرا است و ۸ رشته تخصصی و ۳۲ رشته غیر تخصصی در جهت گسترش آموزش طی دو سال اخیر در استان راه اندازی شده گفت: به برکت این طرح هم اکنون با کاهش چشمگیر پرداختی از جیب مردم ، بیماران بدون دغدغه مالی برای مداوای خود به بیمارستانها مراجعه می کنند.

سخنرانی نماینده مردم قصرشیرین، امام جمعه، فرماندار، گزارش دکتر کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین و نیز ارائه گزارش معاونین و مسئولین دانشگاهی درخصوص شهرستان قصرشیرین از جمله دیگر بخش های این نشست بود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =