رتبه نخست ایران در پیوند عضو از مرگ مغزی در منطقه

تهران – ایرنا – رئیس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر پیوند عضو از مرگ مغزی در منطقه مدیترانه شرقی که ۲۱ کشور در آن حضور دارند، رتبه اول را دارد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، محمد کاظمینی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از بیمارستان های برتر در درمان سکته های قلبی و مغزی افزود: مهمترین پیوندی که از فرد زنده انجام می شود، پیوند کلیه است و در سال های اخیر به طور مداوم از میزان این پیوند از فرد زنده در کشور کاهش یافته و بر میزان پیوند از مرگ مغزی افزوده شده است.
وی گفت: سال گذشته ۸۷۰ پیوند از مرگ مغزی در کشور ثبت شده و به موازات افزایش پیوند کلیه از مرگ مغزی، سایر پیوندها شامل پیوند کبد، قلب، قرنیه نیز در کشور رو به افزایش است.
کاظمینی افزود: تاکنون ۴۵ هزار پیوند کلیه، پنج هزار پیوند کبد و ۹۵۰ پیوند قلب در کشور انجام شده است و در مورد پیوند کلیه اکنون ۵۰ درصد پیوندها از افراد دچار مرگ مغزی انجام می شود و تعداد پیوند کبد نیز به عدد قابل توجه ۶۰۰ پیوند در سال رسیده است و از نظر پیوند کبد نیز رتبه دوم را در منطقه مدیترانه شرقی داریم.
وی ادامه داد: همزمان تعدد پیوند قلب نیز در کشور رو به افزایش است و سال ۹۵ حدود ۱۱۹ پیوند قلب در کشور انجام شد.
رئیس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت گفت: بیمارستان های امام خمینی(ره)، بیمارستان مسیح دانشوری، بیمارستان شریعتی تهران و بیمارستان قلب شهید رجایی، بیمارستان های موفق و پیشرو در زمینه پیوند قلب در کشور هستند.
خبرنگار: افشین شاعری ** انتشار: علی حبیبی


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =