مرز خسروی

درمانگاه مرز خسروی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تجهیز می شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: درمانگاه و مرکز بهداشتی درمانی بخش مرزی خسروی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تجهیز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی کریمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: این اعتبار به منظور تجهیز مرکز بهداشتی درمانی و درمانگاه مرز رسمی خسروی با توجه به تردد زائران در اربعین امسال تامین شده است.
وی اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی و تردد زایران از مرز رسمی خسروی ۱۰ پایگاه فوریت های پزشکی از مسیر قصرشیرین تا خسروی برای ارائه خدمات درمانی مستقر می شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: همچنین در ایام اربعین امسال سه فروند بالگرد، ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعدادی موتور آمبولانس با ۴۰۰ کادر و نیرو کار خدمات دهی به زوار را انجام خواهند داد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزار تن از اتباع خارجی سایر کشورها نیز از مرز رسمی خسروی راهی عتبات عالیات شوند.
نعمت الله نازپرورده افزود: براساس تفاهم صورت گرفته در ستاد اربعین کشور، تمام اتباع خارجی که قصد سفر به کربلای معلا در اربعین امسال را دارند از مرز خسروی باید به عراق خروج داشته باشند.
وی اظهار کرد: نظارت های بهداشتی در ایام اربعین در شهرستان مرزی قصرشیرین تشدید می شود و در این رابطه کمیته های بهداشتی اربعین و محرم در شهرستان تشکیل می شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به استقرار هشت موکب (ایستگاه بزرگ صلواتی) از سوی استان های دیگر در قصرشیرین و سرویس دهی به زائران باید نظارت های بهداشتی بر این مکان ها نیز افزایش یابد.
انجام و تشدید نظارت های بهداشتی در مدارس با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، افزایش تعداد سرویس های بهداشتی در شهرستان، اتلاف سگ های ولگرد، افزایش آبخوری ها در مرز خسروی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
هم اکنون به طور میانگین روزانه ۱۰۰ مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال ۵۰۰ هزار تن از زایران استان های کرمانشاه، آذربایجان های غربی و شرقی ، اردبیل ، زنجان و کردستان برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین به کربلای معلا از مرز رسمی خسروی به عراق عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت ، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 13 =