معاون درمان: توفیقات خوبی در زمینه کاهش سزارین به دست آمده است

به نقل از سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر هوشنگ امیریان معاون درمان دانشگاه اجرای نظام مراقبت مرگ مادر و ترویج زایمان طبیعی در دفتر مامایی را از جمله موفقیت های این حوزه اعلام کرد و گفت: در بیمارستان های استان نزدیک ۴۷ درصد زایمان به روش سزارین است و طبق برنامه باید سالانه ۱۰ درصد کاهش سزارین داشته باشیم که توفیقات خوبی در این زمینه به دست آمده است.

معاون درمان دانشگاه در ادامه طی گزارشی با بیان اینکه بیشتر بیماران خاص یا دارای ms بوده و یا تحت همودیالیز قرار دارند گفت: اداره بیماری های خاص و پیوند اعضاء استان جزو ده مرکز پایلوت برتر کشور است و خوشبختانه در سال جاری تعداد ۱۱ مورد اهدای عضو داشته ایم و در تلاشیم تا زمینه برداشت اعضاء در استان را نیز فراهم نمائیم.

وی در مورد مراکز mmt گفت: ۱۲۳ مرکز فعال شامل ۹۱ مرکز در شهر کرمانشاه و ۳۲ مرکز در سایر شهرستانها داریم که بیماران مربوطه را تحت درمان قرار داده اند.

دکتر امیریان از درخواست ۹۰ نیروی تخصصی از وزارت بهداشت و اختصاص ۵۳ پزشک متخصص به استان خبرداد و گفت: نیازمندی ما در این زمینه بسیار زیاد است و با نظر مساعد وزیر محترم بهداشت امیدواریم کاستی های استان ما در این زمینه برطرف شود.

وی تعداد مؤسسات پزشکی استان را ۱۸۱۱ مرکز عنوان کرد و گفت: این مراکز شامل ۵۲۷ مطب عمومی ، ۲۸۰ متخصص ، ۳۰۰ مطب دندانپزشکی و نیز ۲۱ کلینیک دندانپزشکی ، ۴ کلینیک تخصصی و ۴۲ کلینیک عمومی و… است که تحت پوشش نظارت این معاونت قرار دارند.


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =