وزیر بهداشت: بخش خصوصی در جذب گردشگر سلامت با کشورهای منطقه رقابت کند

وزیربهداشت گفت: بخش خصوصی در جذب گردشگر سلامت با کشورهای منطقه رقابت کند.
به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن هاشمی در همایش روسای بیمارستانهای دارای واحد پذیرش بیماران بین الملل با موضوع گردشگری سلامت گفت: بر خلاف انتظارات، وزارت بهداشت، انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی در حوزه توریسم سلامت، کار خود را به خوبی انجام داده اند و سرمایه ای بسیار افتخار آمیز را برای کشور ایجاد کردند که امروز میراث گرانبهایی در اختیار داریم .همکاران عالم، ماهر، مجرب و فداکار ما در جامعه پزشکی، در منطقه کم نظیر هستند و افسوس که تمام دانش و مهارت آنها در مرزهای دانش کشور، محبوس شده است.

وی افزود: دوران انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس و ایران هراسی در منطقه، مشتاقان کشورهای دیگر را از دریافت خدمات درمانی، محروم و همکاران ما در کشور، برای تشخیص و درمان بیماری مردم سایر کشورها، امکان فعالیت پیدا نکردند.

وی تاکید کرد: نظام سلامت ایران نیروهای تخصصی و فوق تخصصی مناسبی تربیت کرد که می تواند در بازاریابی سلامت تاثیر مثبت زیادی داشته باشد زیرا وقتی با کشورهای همسایه مقایسه می کنیم می بینیم که آنها بودجه، امکانات و ساختمان های شیک دارند اما هنوز هم با ایران، از نظر نیروی انسانی فاصله قابل توجهی دارند.

وزیر بهداشت گفت: برای تقویت گردشگری سلامت، نقش وزارت بهداشت، امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی تسهیل گری است اما مهمترین نقش را بخش خصوصی دارد و در این زمینه در مقایسه با کشورهایی که نه ثروت و سرمایه پزشکی و نه توان و جاذبه های ایران را دارند، پیشرفت چندانی نکرده ایم.

هاشمی با اشاره به اینکه توریسم سلامت به آسایش و رفاه و قیمت خدمات توجه دارد و بخش خصوصی باید برای جذب توریسم سلامت، قیمت خود را با کشورهای منطقه ای به گونه ای تنظیم کند که جاذبه داشته باشد، گفت: برای آسایش و رفاه گردشگر سلامت، نیاز به آژانس هایی داریم که گردشگر را از مبدا تا مقصد همراهی کنند و بخش خصوصی با همکاری بیمارستانها و سازمان نظام پزشکی، باید در کشور های مبداء، دفاتری ایجاد کند.

به گفته وی، اگر از کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و اروپایی می توانیم گردشگر سلامت را بپذیریم، باید دفاتری را به همین منظور در سفارتخانه ها و بیرون از آنها برای بازاریابی ایجاد کنیم و لازم است که آموزش های لازم را در این زمینه ببینیم و سفرای ایران نیز، راهنمایی و تبلیغ کنند و خدمات گردشگری سلامت در قالب یک بسته شامل خدمات هوایی، حمل و نقل، اسکان و گردشگری در جاذبه های ایران، ارائه شود.

وی اظهار داشت: اگر توسعه توریسم سلامت را از وزارت بهداشت انتظار دارید، مطالبه درستی نیست، زیرا این رشته، علمی و تخصصی است در کشورهای مختلف برای بازاریابی و هتلداری، دوره های تخصصی برگزار می شود.

هاشمی افزود: بیماران زیادی در دنیا علاقه مند هستند که برای درمان خود به ایران سفر کنند اما بخش خصوصی حضور کم رنگی دارد و افرادی مربوط یا نامربوط، چشم انداز توریسم سلامت در کشور را تیره و تار می کنند و ثروت و سرمایه پزشکی‌ ایران را به باد می دهند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =