کمبود دوش حمام و سرویس بهداشتی مشکل اصلی زلزله زدگان

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به کمبود چشمه توالت و دوش حمام در مناطق زلزله زده، از احتمال اپیدمی بیماری‌های پوستی و عفونی درمنطقه ابراز نگرانی کرد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به کمبود بسیار در زمینه دوش حمام و چشمه توالت در مناطق زلزله زده استان، گفت: در حال حاضر در شهرستان سرپل ذهاب ۵۱۰ چشمه توالت در شهر و ۷۱۰ چشمه توالت در روستاها علاوه بر تعداد موجود نیاز است.

وی افزود: همچنین در شهرستان ثلاث باباجانی نیز ۳۶۰ چشمه توالت دیگر مورد نیاز است.

دکتر شکیبا از کمبود ۶۵۰ دوش حمام در سرپل ذهاب و ۲۵۰ دوش حمام در ثلاث باباجانی خبر داد و اظهار کرد: برخی مردم زلزله زده هستند که از زمان زلزله تاکنون استحمام نداشتند.

وی افزود: این امر موجب نگرانی ما از اپیدمی بیماری‌های پوستی شده است.

دکتر شکیبا به دفع غیربهداشتی فاضلاب در برخی مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: متاسفانه فاضلاب چشمه توالت‌های موجود در منطقه بهداشتی دفع نمی‌شود و این امر می‌تواند اپیدمی بیماری‌های عفونی و واگیردار مانند وبا و هپاتیت را به دنبال داشته باشد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه به مشکل آب برخی روستاهای مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: آب لوله کشی برخی روستاها به خاطر کم بودن کلر آب غیرقابل شرب است.

وی افزود: از طرفی برخی روستاها اصلا آب ندارند و این امر می‌تواند مشکلات بهداشتی ایجاد کند.

دکتر شکیبا از مسئولین مربوطه و خیرین خواست نسبت به تامین نیازهای منطقه دراین بخش اقدام کنند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =