مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:تمام مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد هستند/ عدم پذیرش “دفترچه” تخلف است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مراکز درمانی و تشخیصی دولتی و ۹۵ درصد مراکز خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت در این مراکز تخلف است.

کیومرث مظفری در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار کرد: چهار صندوق بیمه کارمندان دولت، بیمه روستاییان و عشایر، بیمه همگانی و بیمه سایر اقشار زیرمجموعه بیمه سلامت قرار دارند و مجموعا این چهار صندوق یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر بیمه شده‌ را تحت پوشش دارد.

وی افزود: از این تعداد، ۳۴۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت هستند که مختص افرادی است که از هیچ نوع بیمه دیگری استفاده نمی‌کنند.

مظفری تصریح کرد: خدمات این نوع بیمه هم مانند سایر انواع بیمه سلامت از جمله بیمه کارمندان دولت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: افراد با دردست داشتن دفترچه بیمه همگانی سلامت در مراکز درمانی دولتی در بخش سرپایی ۳۰ درصد و در بخش بستری تنها ۱۰ درصد تعرفه دولتی را پرداخت می‌کنند.

مظفری به زلزله اخیر در استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به وقوع این حادثه، بنا بر درخواست استان و با موافقت وزیر بهداشت، امکان پذیرش دفترچه بیمه همگانی سلامت در مراکز درمان خصوصی سرپایی(مطب پزشکان) هم فراهم شده است.

این مسئول افزود: در مراکز درمانی خصوصی بیماران ۳۰ درصد تعرفه بخش خصوصی که از سوی دولت اعلام شده را پرداخت می‌کنند.

مظفری همچنین در خصوص قرار دادن سقف برای پذیرفتن بیمه همگانی سلامت در مراکز درمانی دولتی، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و بیماران هر زمان که نیاز داشته باشند می‌توانند از خدمات این دفترچه بهره مند شوند.

وی همچنین در خصوص عدم پذیرش دفترچه بیمه همگانی سلامت در برخی مراکز دولتی گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد مراکز درمانی و تشخیصی دولتی و ۹۵ درصد مراکز خصوصی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و عدم پذیرش دفترچه بیمه همگانی سلامت در این مراکز تخلف است.

مظفری تصریح کرد: افراد در صورت مشاهده تخلفات این چنینی می‌توانند موارد را در تماس با شماره ۰۸۳۳۷۲۴۱۸۴۹ در میان بگذارند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =