بی‌توجهی به ورزش بیماران خاص در البرز

‌رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند عضو استان البرز از تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ بیمار خاص و پیوند اعضا توسط این هیئت خبر داد و گفت: متاسفانه این اعضا از امکانات مورد نیاز برای ورزش محروم هستند.

‌رضا رودگر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند عضو ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته را در زیر مجموعه خود دارد، گفت: اما امکاناتی مانند محل تمرین و ورزشگاهی برای بیماران خاص در اختیار این هیئت قرار ندارد.

وی ادامه داد: این ۵۰۰ ورزشکار در ۶ گروه تالاسمی، دیابت، همودیالیز، هموفیلی، پیوند اعضا و ام.اس قرار دارند، البته بیماران مبتلا به ام.اس به تازگی تحت پوشش هیئت قرار گرفته‌اند.

رودگر با تاکید بر اینکه هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند عضو به دنبال قهرمان پروری نیست خاطرنشان کرد: ما بیشتر به دنبال افزایش نشاط و زنده کردن امید در آنان هستیم.

رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند عضو با اشاره مجدد به کمبود امکانات در اختیار این هیئت اعلام کرد: به طور مثال بیش از سه هزار بیمار دیابتی در استان البرز وجود دارد که برای بهبود وضعیت روحی و جسمی به ورزش و مخصوصا ورزش همگانی نیاز دارند.

وی افزود: بنابراین اگر شهرداری‌ها بتوانند امکانات را در اختیار هیئت قرار دهند، به خوبی می‌توان به این بیماران برای بهبود کیفیت زندگی کمک کرد.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =