توسعه مراکز درمانی استان کرمانشاه با جدیت دنبال می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، توسعه مراکز درمانی را یکی از برنامه های دانشگاه در استان ذکر کرد و گفت: بیمارستان سوختگی و مرکز بستری بیماران مبتلا به سل اکنون در شهر کرمانشاه در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی روز پنجشنبه در نشست مشترک روسا و معاونین دانشگاه های منطقه ۳کشور در سرسرای اجتماعات هتل پارسیان کرمانشاه، دریافت مجوز پذیرش بیماران بین المللی در بیمارستان های استان، راه اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سوختگی و ترمیمی، ساخت، تجهیز و راه اندازی مرکز بستری بیماران مبتلا به سل مقاوم به درمان و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ۹۸ درصد جمعیت استان را از جمله برنامه های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ذکر کرد.
وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۱۴ شبکه بهداشت و درمان و ۲۳ بیمارستان که ۱۷ بیمارستان آن دانشگاهی است و بیش از ۱۴ هزار پرسنل و ۴۳۷عضو هیات علمی به ارائه خدمت به مردم می پردازد.
به گفته او این دانشگاه در ۹۳ رشته تحصیلی به پنج هزار دانشجو و بیش از ۱۰۰ دانشجوی بین المللی نیز آموزش ارائه می دهد.
وی به وضعیت تخت های بیمارستانی استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ تخت در استان است و بیش از یک هزار و ۷۰۰ مورد پیوند کلیه و ۶۴ پیوند مغز و استخوان امسال انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش یکی از چالش های بزرگی که دانشگاه علوم پزشکی با آن مواجه شد را بحث زلزله اخیر استان دانست و گفت: این زلزله از لحاظ شدت و وسعت بسیار وسیع بود و بسیاری از زیر ساخت های دانشگاه را تخریب کرد.
دکتر مرادی افزود: خدمات رسانی به بیش از ۱۴ هزار مصدوم این زلزله و انجام بیش از یک هزار و ۸۰۰ عمل جراحی در همان روزهای نخست وقوع این حادثه تنها گوشه ای از خدمات بخش بهداشت و درمان بود.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمند دانشگاه در زلزله اخیر استان راه اندازی بیمارستان موقت بانگر در مدت ۱۲ روز پس از وقوع این حادثه بود.
او گفت: این بیمارستان شامل بخش های اورژانس، اتاق عمل، دیالیز، زایشگاه، زنان و زایمان، داخلی مردان، داخلی زنان، اطفال، ای سی یو و سی سی یو می باشد که پس از وقوع زلزله و آسیب بیمارستان شهدای این شهرستان آماده، تجهیز و افتتاح شد و هم اکنون خدمات درمانی در این مرکز ارائه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نشست روسای مناطق ۳ در کرمانشاه گفت: هماهنگی و هم اندیشی دانشگاه ها در راستای ارتقا سطح سلامت و مقابله با چالش هایی هم چون قاچاق کلاهای سلامت محور، آسیب های اجتماعی و ارتقا کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی از جمله اهداف این نشست است که باید مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: در حوزه های تحقیقات و فناوری، آموزش، بهداشت و درمان نیز دانشگاه های کلان منطقه می توانند با همکاری متقابل و تعیین اولویت ها در راستای نیل به اهدافی که به توسعه روز افزون این بخش و سلامت جامعه می انجامد، گام بردارند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 3 =