مدیر روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی : فعالیت ۹۰ فیزیوتراپیست در ۶۰ کلینیک فیزیوتراپی استان

کارگاه آموزشی ۲ روزه با عنوان «سر دردهای با منشا گردنی» روز سه شنبه (دوازدهم تیرماه) در سرسرای مهارت های بالینی بوستان کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش باختر، مدیر روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، ارتقای سطح دانش و آگاهی فیزیوتراپیست ها را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه ذکر کرد. دکتر پیمان دوستی، مدرس این کارگاه بالینی را پروفسور ‹محمدرضا نوربخش› استاد دانشگاه ایلاتی ‹نورث جورجیای› آمریکا معرفی کرد و گفت: این کارگاه به مدت دو روز دایر بود. وی، افزود: ۲ کارگاه آموزشی شامل ‹جااندازی احشا› و ‹درمان سردرد با منشا گردن› با حضور پروفسور نوربخش در این مدت برگزار شد.
وی اظهار داشت: در مجموع در این ۲ کارگاه ۱۰۰ نفر از فیزیوتراپیست های کرمانشاه و استان های همجوار حضور داشتند. و شرکت کنندگان در این کارگاه با آخرین روش های نوین در ارتباط با سردردها با منشا گردنی آشنا شدند و در پایان به آنها گواهینامه معتبر اعطا شد.
او با اشاره به شیوع انواع سردرد در کشور که در بسیاری از موارد در اثر اختلالات اسکلتی – عضلانی ستون فقرات گردنی ایجاد می شود، افزود: برخی از این سردردها با فیزیوتراپی و روش های غیردارویی قابل درمان است.
وی اضافه کرد که شرکت کنندگان در این کارگاه با روشهای نوین در ارتباط با روش های غیردارویی درمان سردردها آشنا شدند. مدیر روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی کرمانشاه در ادامه تعداد فیزیوتراپیست های استان را ۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: اکنون ۶۰ کلینیک فیزیوتراپی در استان فعال است که از این تعداد ۴۵ کلینیک در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها است. دوستی با اشاره به اینکه انجمن فیزیوتراپی کرمانشاه اکنون وارد ششمین دوره فعالیت خود شده است، افزود: با احتساب هر دوره چهار ساله، سابقه این انجمن ۲۴ سال است که هر ساله برای ارتقای سطح دانش اعضا، کارگاه ها و همایش های آموزشی برگزار می کنیم.
به گفته او، هر سال حدود ۶ همایش و کارگاه آموزشی در استان برگزار می شود و به شرکت کنندگان نیز گواهینامه معتبر اعطا می شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 10 =