معاون مشارکت‌های وزارت کشور؛ بیماران کلیوی رنج کشیده هستند

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، گفت: بیماران کلیوی باید خودشان برای یکدیگر قدم های مثبت بردارند تا مشکلات آنها، یکی پس از دیگری رفع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال اکبری در جریان بازدید از انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، اظهار داشت: حضور بیماران کلیوی به عنوان پرسنل انجمن و خدمات دهی آنها به دیگر بیماران تحت پوشش، موضوع بسیار ارزشمندی است که در این بازدید با آن مواجه شدیم و امیدواریم نقش موثر بیماران و ارتباط آنها با انجمن همچنان ادامه یابد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت بیماران در فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن ادامه داد: بیماران تحت پوشش انجمن باید خودشان برای یکدیگر قدم های مثبت بردارند تا مشکلات، رنج‌ها و دردهای بیماران این انجمن بزرگ و مردم‌نهاد، یکی پس از دیگری رفع شود چراکه همه این افراد، خودشان رنج‌کشیده هستند و درد هم‌نوعان خود را درک می‌کنند.

اکبری با اشاره به سیاست‌های وزارت کشور در قبال سازمان‌های مردم‌نهاد، گفت: مهم ترین سیاست ما استفاده از مشارکت‌های مردمی و حضور اقشار جامعه در فعالیت‌های اجتماعی است، چراکه دولت هیچ‌گاه نمی‌تواند کارهای بزرگ شما را انجام دهد. بنابراین باید با اعتماد به مردم، بسترهای قانونی را برای حضور و مشارکت موثر و گسترده آنها فراهم کنیم.

وی از برنامه‌ریزی وزارت کشور برای نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد و تصریح کرد: البته هدف ما از نظارت این نیست که مانع حرکت سریع و روبه‌رشد این تشکل ها شویم بلکه می‌خواهیم مشارکت‌های اجتماعی افزایش یابد و اعتماد عمومی کامل به سازمان‌های مردم‌نهاد جلب شود تا مردم با خیال راحت برای فعالیت‌های نیکوکارانه و خیریه گام بردارند.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، اظهار داشت: از دیگر سیاست‌ها و اهداف مهم ما این است که در آینده نزدیک، اعتبارات دولتی مرتبط با فعالیت‌های حمایتی و مردمی را در اختیار انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهیم تا با نظر و صلاحدید آنها هزینه شود.

اکبری با بیان اینکه همچنان پیگیر تصویب لایحه جامع سازمان‌های مردم‌نهاد در مجلس شورای اسلامی هستیم، افزود: این لایحه می‌تواند نیازهای مهم و حیاتی سازمان‌های مردم‌نهاد را پوشش داده و مشارکت‌های اجتماعی را افزایش دهد تا این سازمان‌ها واقعا مردمی و بدون دخالت دولت اداره شوند و دولت فقط نقش نظارتی برای اجرای قوانین داشته باشد.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + چهار =