طرح ملی «نذرآب» در سیستان و بلوچستان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی‌اصغر پیوندی در سفر به زاهدان به منظور افتتاح رسمی طرح ملی نذر آب، ابتدا از روند بسته‌بندی اقلام معیشتی در انبار پایگاه امداد و نجات استان بازدید کرده و سپس با افتتاح رسمی طرح پوشش نذر آب و حضور در شورای اداری استان، به سمت محل تحویل تانکرهای آب حرکت کرده و به صورت نمادین تانکرهای آب را به مدیرکل آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان تحویل خواهد داد تا طرح ملی نذر آب به صورت رسمی کلید بخورد.

بازدید از روند اجرای طرح نذر آب در میرجاوه، بازدید از روستاهای هدف توزیع سبدهای معیشتی و همچنین بازدید از مناطق استقرار کاروان‌های سلامت استان‌های مازندران، تهران و آذربایجان شرقی در مناطق جون آباد، ایرندگان و کورین و همچنین روستاهای هدف توزیع سبدهای معیشتی در این مناطق از برنامه‌های سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر به استان سیستان و بلوچستان است.

رسول ‌راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، با عنوان این مطلب که هزار و ۲۷۰ تانکر آب در قالب طرح نذر آب در منطقه شمال سیستان و بلوچستان مستقر می‌شود، گفت: این تانکرها ظرفیت‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ لیتری دارند و در ۵۰۲ روستا به آبرسانی خواهند پرداخت‌.

وی اظهار کرد: همزمان با طرح نذر آب و با وجود شرایط نامناسب بهداشتی در روستاهای شمال استان، داوطلبین سلامت شامل متخصصان چشم‌، داخلی‌، عفونی‌، دندان و زنان از ۱۹ استان کشور وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند و در ۱۹ شهرستان استان به خدمات رسانی و ویزیت رایگان می‌پردازند.

مدیرعامل هلال احمر استان بیان کرد: در ادامه این طرح  قرار است ۵۰ هزار سبد غذایی در روستاهای مختلف بین مردم نیازمند عرضه شود.

دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، نیز گفت: راه‌اندازی کمپین نذر آب، توزیع سبدها و بسته‌های غذایی مورد نیاز مردم درگیر با خشکسالی از جمله مواردی است که در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

وی افزود: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر  کشور در کنار مردم بودن در تمام حوادث طبیعی و غیر طبیعی است.

پیوندی ادامه داد: با توجه به مشکلات خشکسالی‌های دو دهه اخیر در این استان و معضلات بسیاری که برای مردم به همراه داشته است این نهاد وظیفه خود دانسته تا تمام توانش را برای کمک به مردم این منطقه بکار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ضروریست راهکارهای پیشگیری ثانویه برای کمتر شدن یا متوقف کردن خشکسالی در منطقه با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها بعد از بررسی های کارشناسی مورد توجه قرار گیرد، افزود: با وجود تلاش‌ها و اقدامات خوب در منطقه توسط مسئولان استانی برای کاهش مشکلات مردم، جمعیت هلال احمر نیز به عنوان یک نهاد عام المنفعه برخود وظیفه می‌داند از تمام توانش به منظور کاهش رنج و درد مردم استفاده کند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نوزده =