حمایت مجدد بیمه از گروهی از بیماران هموفیلی

خاص پرس: در روزهای اخیر خبرهای خوشی در مورد حمایت مجدد بیمه‌ها از طیفی از بیماری هموفیلی که چند سالی از حمایت صددرصد بیمه‌ای محروم بودند به گوش می‌رسد.

بیماران فون‌ویلبراند، گلانزمن، کمبود پلاکت و فاکتور هفت گرچه در دسته ا ختلالات خون‌ریزی‌دهنده ارثی یا همان هموفیلی قرار دارند، اما چند سالی بود که از حمایت کامل بیمه ها به‌عنوان بیماری خاص محروم بودند و اغلب این بیماران برای دریافت داروها و دریافت درمان‌های ضروری مورد حمایت بیمه‌ای بیماران خاص قرار نداشتند و هزینه دارو آنها همچون یک بیمار عادی محاسبه می‌شد.

این در حالی است که از سال ۱۳۷۵ بیماران مبتلا به هموفیلی به عنوان بیمار خاص با مصوبه دولت و تصویب مجلس مورد حمایت صد درصدی بیمه‌ها قرار گرفتند. اما از حدود پنج سال پیش این حمایت در خصوص گروهی از این بیماران (بیماران فون‌ویلبراند، گلانزمن، کمبود پلاکت و فاکتور هفت) دچار مشکلات فراوان شد.

ملیحه افضلی، رئیس کانون بیماران هموفیلی اصفهان در این باره به خاص‌پرس گفت: «پس از برگزاری همایش سراسری کمیته‌های استانی که ماه گذشته از سوی بنیاد امور بیماری‌های خاص برگزار شد و در آن مشکلات طیف بیماران هموفیلی در حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر طرح شد، حال بیمه اعلام کرده است که از طیف این بیماران حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد».

به گفته افضلی حدود پنج سال بود که برخی از بیماران هموفیلی از حمایت‌های دارویی و درمانی لازم بی‌بهره بودند. این در حالی است که بر اساس بخشنامه اخیر به ادارات بیمه استان‌ها، بیمه‌ها در این باره باید حمایت‌های لازم را از این بیماران در خصوص تامین دارو و خدمات درمانی صورت دهند.

او با بیان اینکه برگزاری همایش کمیته‌های استانی بیماران خاص گام موثری بود برای پیشبرد این مطالبه گفت: امیدواریم سایر مطالبات مجموعه بیماران خاص نیز به حمایت‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص طرح شود و به ثمر بنشیند.


توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =