تجهیزات بیمارستان فوق تخصصی سوختگی کرمانشاه بزودی به بهره برداری می رسد

تجهیزات بیمارستان فوق تخصصی سوختگی کرمانشاه بزودی به بهره برداری می رسد

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان فوق تخصصی سوختگی کرمانشاه که تنها بیمارستان غرب کشور است در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تورج شیرزادیان روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: افتتاح این بیمارستان کمک زیادی در حوزه خدمات سوختگی می‌کند و اعزام بیماران سوختگی به تهران و اصفهان را به حداقل می‌رساند.
او گفت: در سال ۹۸ چند مرکز و بخش درمانی مهم نیز در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود از جمله بیمارستان نوبنیاد شهرستان پاوه که تجهیزات آن تامین شده و در حال نصب است که تا چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.
شیرزادیان همچنین گفت: مرکز نورو اینترنیشن در بیمارستان امام رضا (ع) در حال تکمیل است که از نظر تجهیزات تخصصی در کشور منحصر به فرد است.
به گفته او ۲ دستگاه جدید هم به بخش رادیوگرافی بیمارستان امام رضا(ع) با هدف ارائه خدمات تخصصی به بیماران سرطانی و کاهش قابل توجه اعزام بیمار اضافه می شود.
مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: نصب پنج دستگاه سی‌تی اسکن در پنج شهرستان استان، یک دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی برای بیمارستان امام رضا و چندین اتاق عمل و کلینیک ویژه هم در سال ۹۸ به مراکز درمانی استان اضافه می شوند.

**برای تامین تجهیزات عمل قلب مشکلی نداریم
وی در ادامه از وجود هشت هزار نوع کالای پزشکی و ۲۰۰ هزار قلم کالا در کشور خبر داد و گفت: از ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی، هزار شرکت داخلی و دانش بنیان هستند که ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنند.
به گفته شیرزادیان، ۱۰ شرکت تولید تجهیزات پزشکی هم در استان کرمانشاه فعال است که برخی از آنها منحصر به فرد هستند از جمله تنها تولید کننده‌های آتل اورژانسی یک بار مصرف کشور در کرمانشاه قرار دارند.
مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: سامانه‌ای هم برای تامین تجهیزات پزشکی و دارویی استان راه‌اندازی شده که دستاوردهای خوبی در مبارزه با قاچاق و انحراف منابع مالی در شبکه توزیع استان داشته است؛ این سامانه به ویژه در ایام بحرانی همچون زلزله کارایی بسیار خوبی از خود نشان داد.
به گفته شیرزادیان در زمینه کالاهای استراتژیک وارداتی از جمله ملزومات قلبی مانند استنت(فنر) دپوی خیلی خوبی در استان داریم و دغدغه تامین آنها را نداریم.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =