۱۰ پروژه درمانی و آموزشی شاخص در استان کرمانشاه در دست ساخت است

۱۰ پروژه درمانی و آموزشی شاخص در استان کرمانشاه در دست ساخت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۰ پروژه شاخص و مهم بیمارستانی و درمانی در استان در دست ساخت است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر پیگیر اتمام این پروژه ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی دوشنبه شب در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با مجمع نمایندگان استان در سرسرای اجتماعات ستاد مرکزی این دانشگاه افزود: از جمله پروژه های در دست اجرا در این دانشگاه می توان به مرحله اول دانشکده پزشکی، بیمارستان سوانح و سوختگی، مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان امام رضا (ع) و تکمیل مقاوم سازی دانشکده دندانپزشکی اشاره کرد.

وی احداث اورژانس بیمارستان امام رضا (ع)، اجرای مرحله اول بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی ثلاث‌باباجانی، عملیات اجرایی مرحله اول دانشکده پزشکی، احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرین موسسه ملل و احداث بیمارستان ۸۱ تختخوابی خیرین کاشان را از دیگر پروژه ها اعلام کرد.

دکتر مرادی در ادامه سخنان خود به عملکرد حوزه غذا و دارو نیز اشاره کرد و گفت: خرید بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه ای برای بیمارستان های دانشگاه در ۲ سال گذشته از قبیل ۲ دستگاه رادیوتراپی مدرن، یک دستگاه سیتی اسکن آنژیوگرافی ۲۵۷ اسلایس، یک دستگاه پت اسکن مدرن و… و همچنین تجهیز بیمارستان پاوه، تجهیز بیمارستان ثلاث‌باباجانی، تجهیز بیمارستان تازه تاسیس سوختگی و تجهیز کلینیک های تازه تاسیس دانشگاه از جمله اقدامات مهم این حوزه می باشد.

وی در مورد وضعیت حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با بیان اینکه اکنون هشت دانشکده با ۵۰۳ عضو هیات علمی فعال است، گفت: در مجموع پنج هزار و ۳۷۲ دانشجو در ۹۵ رشته در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند که تعداد ۲۳۴ از آنان دانشجوی غیر ایرانی هستند.

دکتر مرادی در مورد حوزه تحقیقات و فناوری نیز توضیح داد که اکنون ۲ پژوهشکده سلامت و فناوری سلامت متشکل از ۶ مرکز تحقیقاتی با موافقت قطعی و هفت مرکز تحقیقاتی با موافقت اصولی با ۲۹ عضو هیات علمی پژوهشی فعال وجود دارد و این حوزه اخیراً رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ جهانی را در حیطه پزشکی بالینی به دست آورده است.

وی ثبت ۱۴۷ اختراع داخلی و یک اختراع بین المللی، کسب رتبه هشتم در بین دانشگاه های کل کشور، رتبه اول در بین دانشگاه های تیپ ۲ و کسب رتبه اول در زمینه تحقیقات دانشجویی در بین دانشگاه های تیپ ۲ را از جمله افتخارات کسب شده در این حوزه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در حوزه درمان نیز می توان به انجام بیش از ۱۳۱ هزار عمل جراحی در سال گذشته و همچنین افزایش ارائه خدمات استاندارد به بیماران سکته حاد قلبی و کسب رتبه نمونه کشوری با DDT کمتر از میانگین کشوری ، راه اندازی مرکز جامع بیماران خاص در کلینیک بوستان و افزایش ۴۹ دستگاه همودیالیز در شهرستان ها اشاره کرد.

دکتر مرادی راه اندازی کلینیک تخصصی ام اس، افزایش تعداد تخت های سوختگی با تکمیل و تجهیز مرکز سوانح سوختگی گلستان، پیگیری و راه اندازی مرکز کاشت حلزون مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره)، پیگیری افزایش و توسعه تخت های بیمارستانی به میزان ۲۴۸ تخت و جذب و اختصاص و اعزام ۶ متخصص به بیمارستان صحرایی ثلاث به صورت مقیم را از دیگر فعالیت های حوزه درمان دانشگاه علام کرد.

او به تشریح فعالیت های حوزه بهداشتی دانشگاه نیز گریزی زد و گفت: از جمله رتبه های کسب شده در این حوزه می توان از کسب رتبه اول کشوری در زمینه سرانه بازرسی روزانه از کارگاه های تحت پوشش، کسب رتبه دوم در سومین همایش بین المللی بهداشت محیط در اجرای فعالیت های روستای سالم، راه اندازی مرکز تحقیقات بیماری های رفتاری و مرکز مشاوره شماره ۲ زنان آسیب پذیر و مرکز مشاوره ۲ بیماری های رفتاری، راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه رفرنس بهداشت حرفه ای در غرب کشور و راه‌اندازی مرکز تحقیقات و کلینیک طب کار نام برد.

در این نشست مسایل کلان سلامت استان کرمانشاه در زمینه های گوناگون مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =