رسانه ها به اجتماعی شدن سلامت کمک کنند

رسانه ها به اجتماعی شدن سلامت کمک کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه، از خبرنگاران و رسانه ها خواست در اجتماعی شدن سلامت به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی روز سه شنبه در نشست گرامیداشت روز خبرنگار در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، اجتماعی شدن سلامت را منجر به آگاهی بخشی به مردم و ارتقای سواد سلامت آنها دانست و افزود: پیشگیری از ابتلا به بیماری کم هزینه تر از درمان است و از این رو باید به سمت پیشگیری برویم.

وی با بیان اینکه اثرات پیشگیری را امروز در شاخص های مربوط به بیماری های واگیر در کشور به خوبی مشاهده می کنیم، گفت: براثر واکسیناسیون های به موقع از ۳۰ سال قبل تاکنون امروز شاهد ریشه کنی برخی از بیماری ها از جمله فلج اطفال، آبله مرغان، سل و سایر بیماری ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه با بیماری های واگیر روبرو است، اظهار داشت: امروز شاهد افزایش روند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان ها هستیم که به سبک زندگی، تغذیه و رژیم غذایی و استرس و اضطراب مربوط به است.

او از رسانه ها خواست به اصلاح سبک زندگی از طریق آگاهی بخشی به مردم تلاش کنند.

وی آماری از خدمات ارائه شده دانشگاه در سال گذشته نیز ارائه کرد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بیمارستان های دولتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ویزیت شده، ۲۵۰ هزار نفر بستری و ۱۳۰ هزار عمل جراحی نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مجموعه دانشگاه از نقد و انتقاد رسانه ها استقبال می کند، گفت: انتظار داریم انتقادات از عملکرد دانشگاه و زیرمجموعه ها براساس حجم کارها، وضعیت امکانات، اعتبارات و نیرو انجام شود.

دکتر مرادی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گستره کاری وسیعی از آموزش تا بهداشت و درمان و تحقیقات در بردارد، افزود: مخاطب خدمات دانشگاه تمام مردم هستند و از این رو خدمات رسانی مطلوب به همه سخت است.

وی تلاش مجموعه دانشگاه را رفع مشکلات مردم، تکریم ارباب رجوع و خدمات رسانی به موقع به همه مراجعان دانست و گفت: در این راه با وجود همه تلاش ها، شاهد نواقص و کاستی هایی هستیم که به حجم بالای مراجعات و کمبود امکانات و پرسنل برمی گردد.

او در ادامه همچنین به مشکلات شرکت باختر بیوشیمی که در زمینه دارو در کرمانشاه فعالیت می کند نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات این شرکت در بحث سود و زیان است و مسئولان شرکت معتقدند هزینه ها افزایش یافته و تعرفه های دارو متناسب با هزینه های آنها نیست.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد به تعرفه های دارو اضافه شده است، افزود: مسئولان باختر بیوشیمی بازهم به این میزان راضی نیستند و ما چند جلسه با حضور استاندار کرمانشاه برای رفع مشکلات این شرکت برگزار کردیم که به نتیجه نرسیدیم.

وی با اعلام اینکه رفع مشکلات این شرکت از عهده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خارج است، گفت: اکنون مشکلات این شرکت در وزارت بهداشت و وزارت صمت در حال پیگیری است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =